Avatar billede ddo Nybegynder
15. marts 2010 - 12:04 Der er 1 kommentar

sharepoint - webpart / list med funktion som i et excelark

Hejsa.
Det er muligt at denne er i forkert katagori, men syntes ikke jeg kan finde en fornuftig til sharepoint.

Jeg har et excelark hvor der er en function som tager ungangspunkt i en DLL file.

I excel laver jeg så en =function(var) og så udregnes resultatet som det skal.

Dette vil jeg jo gerne have mulighed for i min sharepoint list, men jeg kan ikke helt finde ud af det.

Hvis jeg "bare" importere excel arket til sharepoint som en liste, er alt godt, udover at min function ikke findes mere, og jeg får en ?name i de felter hvor den normalt regner det ud.

Hvordan gør jeg så lige det...

bum-bum-HJÆLP
Avatar billede klumpfeber Nybegynder
30. marts 2010 - 01:15 #1
Jeg er ikke helt med på hvor udregningen sker, men hvis du udregner på baggrund af et eller flere felter kan det gøres på flere måder:

Du kan enten indsætte et "Calculated" field i listen og lave udregningen der. værdien vil ikke blive vist når der redigeres, men først når item'et er gemt.

Hvis du vil have udregningen mens værdierne ændres så kan du smide en CEWP (Content Editor Webpart) ind i newform og editform, og lave udregningen i javascript.

Hvis jeg har misforstået helt, så må du uddybe lidt mht denne dll fil.