Avatar billede mik789 Nybegynder
14. marts 2010 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bogmærkefil til Firefox

Jeg skal have min pc reinstalleret og vil derfor godt tage en kopi af mine bogmærker til Firefox (3.6 DK). Men hvad er det for en fil, jeg skal have fat i? Jeg finder denne:

C:\Documents and Settings\[...]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\3bysvgtm.default\bookmarks.html

men den indeholder kun de bogmærker, som FF kom med fra start, ikke alle dem jeg har tilføjet. Derudover ligger der mappen bookmarkbackups, der indeholde en række filer med ekstensionen .json. Er det dem jeg skal kopiere?

//mik
Avatar billede welcor Nybegynder
14. marts 2010 - 11:04 #1
Gå ind i firefox, og under bogmærker, vælg "organiser bogmærker". Her er der så en knap hvor der står "Importer og sikkerhedskopier" (eller tilsvarende). Her kan du vælge "eksporter html", og så får du en fin bokmarks.html-fil.
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. marts 2010 - 11:10 #2
Kig i:
C:\Documents and Settings\[...]\Lokale indstillinger\Application Data

Her burde der også ligge en Mozilla mappe, hvor der ligger en profil. Denne burde indeholde alle dine personlig indstillinger.
Avatar billede mchlbk Praktikant
15. marts 2010 - 23:52 #3
Tip: Installér Xmarks-udvidelsen i Firefox, så er du fri for at tænke over dette igen.

http://www.xmarks.com/
Avatar billede mik789 Nybegynder
16. marts 2010 - 07:59 #4
@mchlbk - jeg HAR xmarks. Kan den også bruges til at importere bogmærker til FF? Jeg har kun brugt xmarks, når jeg er nødt til at arbejde fra en fremmed pc.
Avatar billede mchlbk Praktikant
16. marts 2010 - 19:57 #5
Ja, Xmarks synkroniserer dine bogmærker så de er tilgængelige på Internet Explorer, Firefox, Chrome og Safari. Super smart.
Avatar billede zagger Juniormester
24. marts 2010 - 22:23 #6
MozBackup kan tage en fuld backup af dine Mozilla-programmer, inkl. bogmærker, add-ons, cookies, osv.

http://digifile.dk/download.php?id=269