Avatar billede geekpower Nybegynder
14. marts 2010 - 09:08 Der er 1 kommentar

PHP4 på IIS7 PHP - Kan ikke loade extensions

Hej,

Jeg er gået fra win xp til Windows 7 x64, lidt af et spring :=)

Jeg har så forsøgt at kopiere mit php4 over, men får desværre en fejl.

"PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\php\extensions\php_mssql.dll' - Det angivne modul blev ikke fundet. in Unknown on line 0"

Jeg har kopieret min c:\php mappe over, kopieret extensions til windows og system32 mappen samt php ini filen til windows mappen. Har sat mapping op i IIS7 og renderer kan jeg se indtil den skal bruge sql-data.

Filen ovenfor eksisterer, så ved ikke lige hvad jeg så gør ?
Avatar billede showsource Seniormester
14. marts 2010 - 11:14 #1
Hvorfor nu php 4 ?
Den er jo ældgammel.

Ved ikke om det er relevant, men:

Har selv lige sat en Apache op med php og mysql på en win7. ( 32 bit )
Div. modules blev loadet korrekt, ( <?php phpinfo(); ?> )

Men ligeså snart jeg prøvede at connecte, gik apache død, og genstartede, hvilket resulterede i en "siden kan ikke vises"
Løsningen var at kopiere libmysql.dll til bin dir, hvor apache.exe ligger.