Avatar billede Lotte3 Nybegynder
12. marts 2010 - 15:28 Der er 7 kommentarer

Konverteringsproblem fra 2007 til 2003

Kære IT-ekspert
Jeg har lavet et administrationssystem i 2007, som fungerer fint, med formulare og forspørgelser. Da de personer som skal bruge systemet kun har access 2003 har jeg været nød til at konvertere databasen til 2003. Tabellerne og forespørgelserne blev konverteret men har en enkel graverende fejl, som jeg ikke kan komme til livs. I de tabeller, hvor der er en relation til en anden tabel via en forespørgelse, går det galt. Dvs. relationen fungerer, fordi de data som stod i feltet før konverteringerne er der, men jeg får et tomt rullegardin, hvor der er en antydning af de værdier som forespørgelsen skal hente. Det virker som om det står med hvid skrift og når man vælger noget, får man kun en markering af, at noget er valgt, men det er stadigvæk hvidt, så man kan ikke se hvad der er valgt. Hvis man vælger at prøve at fylde feltet ud, så fortæller fejlmeddelsen at man skal vælge noget fra listen, så derfor antager jeg at der er en relation til den forespørgelse, som ligger bag kobinationsboksen. Jeg har prøvet at lave forespørgelsen igen og kalde den noget andet og lader den bliv kaldt i tabellen, men problemet er det samme. Jeg håber der er en som kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Lotte3
Avatar billede supertekst Ekspert
12. marts 2010 - 15:46 #1
Er det en db, som du kan sende? (.Zip'et) - vil godt prøve at se på den. Anvender 2003.

Mailadr. under profil.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 16:23 #2
De kan også køre med 2007 runtime, den er gratis at bruge!~)
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 16:24 #3
Hvis du henter developer delen til 2007, så kan du lave en installationspakke til dine brugere, som enten indeholder eller giver linket til 2007 Runtime.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 16:25 #4
...du skal bare huske at lave installationspakken på engelsk ellers virker det ikke!~(
Avatar billede Lotte3 Nybegynder
12. marts 2010 - 17:36 #5
Hej
Tak for tippet. Nu er det sådan at brugerne har access 2003 og det kan muligvis være sådan at jeg får dem til at afinstallere det, sådan så de kan køre med runtime 2007. Jeg kan forstå at der er et problem hvis man har en ældre version af access liggende, samtidig med at man forsøger at køre runtime 2007. Mine brugere skal kunne køre allerede etablerede forespørgelser samt inddatere data via formularer. Kan de det?
Mvh Lotte3
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 22:08 #6
Jeg har brugere, som har ældre versioner af access og der har det virket fint... uden at de skal afinstallere noget!~)
Avatar billede terry Ekspert
13. marts 2010 - 09:50 #7
If users have Acces 2003 (full version) installed then I wouldnt uninstall it unless they have no need for working with other Access 2003 databases.

Access runtime doesnt allow you to go into design mode!

If possible have both versions installed which as spg says does work.