Avatar billede putzen Nybegynder
12. marts 2010 - 11:25 Der er 5 kommentarer

Installation af skrifttypefiler

Hej!

Jeg har modtaget en cd fra en leverandør med div. billeder,pdf'er, indesignfiler mm. Med på cd'en ligger også deres standard skrifttyper, som jeg skal have installeret på min pc.

MEN - i mappen med skrifttyperne ligger der 2 filer, "AdobeFnt07.lst" og AdobeFnt.lst. Der ligger endvidere 5 skrifttype filer uden .endelse, og de fylder 0 kb.

Jeg har forsøgt at trække filerne ind i mappen Windows/Fonts, og forsøgt at installere via Filer/installer ny skriftype. Adobe Type Manager kan ikke se filerne, og dermed heller ikke installere ...

Så HVORDAN i himlens navn får jeg installeret de skrifttyper?! (Har bøvlet med det skidt hele formiddagen!)

Hilsen Lene
Avatar billede falster Ekspert
12. marts 2010 - 12:16 #1
Måske er der en smule at hente her. F.eks. nederst "Background information":

http://kb2.adobe.com/cps/322/322050.html
Avatar billede putzen Nybegynder
12. marts 2010 - 12:54 #2
Tak for dit svar - har kopieret filerne ind i beskrevne mappe, men det hjalpe mig ikke ...
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. marts 2010 - 09:29 #3
Prøv at læse denne side, og se, om det hjælper dig videre:

http://kb2.adobe.com/cps/328/328965.html

/ptj_11
Avatar billede putzen Nybegynder
19. marts 2010 - 12:35 #4
Ja, det forklare jo lidt om filerne, men det forklarer ikke hvordan jeg installerer dem ...
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. marts 2010 - 17:56 #5
Prøvat downloade Adobe Type Manager Light, fås gratis både til MAC og Win OS:
http://www.adobe.com/products/atmlight/index.html.
Hvis dine skrifttypefiler ellers er i orden, så bør du kunne importeredem med dette værktøj.
Hvis du læser teksten fra mit link igennem, så vil du se, at dine to navngivne filer er databasefiler, der styrer anvendelsen og registrering af dine skrifttypefiler.
Du skriver, at dine fem skrifttypefiler ikke har nogen efternavne, så det kunne tyde på, at de ikke er kopieret korrekt over på den CD, som du har modtaget fra leverandøren.
Jeg ville i dit sted kontakte leverandøren, og få en ny version af filerne.
Du skal også sikre dig, at filerne er kompatible med dit system,(PC eller MAC), og evt. at de kan anvendes i din version af Adobeprogrammet

/ptj_11