Avatar billede realone Nybegynder
11. marts 2010 - 16:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse m/ YouSee

Hej eksperter,

Forleden var jeg så dumdristig at hive netkablet ud af min router og derefter sætte det i min gamle bærbare, så jeg lige kunne få internet på den. Det virkede også fint - YouSee's opstartsprocedure gik igang, og efter 180 sekunder var der internet.

Nu er problemet, at det tilsyneladende ikke virker den anden vej rundt. Uanset, hvad jeg prøver, kan jeg ikke få internet på den stationære længere. Jeg har forsøgt at sætte netkablet direkte fra modemet i computeren, jeg har prøvet via routeren, jeg har prøvet at resette begge dele, jeg har ledt på YouSee.dk efter en "log ud"-funktion, så jeg evt. kunne smide min bærbare af - men intet har hjulpet.

Vise mænd (og kvinder), hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede kimtheman Novice
11. marts 2010 - 17:07 #1
Nu kan jeg ikke huske om you see har en side hvor man skal aktivere sit udstyr inden start. Men sæt stikket direkte i din Pc og sluk Pc og tag strømstik ud af dit modem. Sæt det strømstik i igen og afvent til modem lyser som det skal og start derefter din Pc.
Hvis man skal ind på bestemt aktiveringside så må du have disse oplysninger fra dengang du fik oprettet abonnement (Måske på en cd).
Hvad hedder dit modem?
Avatar billede realone Nybegynder
11. marts 2010 - 18:37 #2
@kimtheman

Jeg har lige endnu engang prøvet at sætte netstikket direkte i den stationære computer (mens den er slukket) og hive strømkablet ud af mit modem i 30 sekunder. Den kan stadig ikke finde noget net, og heller ikke åbne yousee.dk.

Browseren plejer automatisk at viderestille til den side, der aktiverer internetforbindelsen - og så vidt jeg husker, ligger den "bare" inde under yousee.dk.

Mit modem er et Webstar DPC2203.
Avatar billede realone Nybegynder
11. marts 2010 - 18:54 #3
Har selv fundet løsningen - det var et spørgsmål om at klone den bærbares macadresse over til routeren.
Avatar billede kimtheman Novice
11. marts 2010 - 19:48 #4
Ja men den løsning ville nok ikke virke når du kører direkte fra modem til Pc. Men lad nu det ligge. For selvfølgelig handlede det hele om mac adressen.