Avatar billede s0mmer Nybegynder
10. marts 2010 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Version styrings system eller ej?

Hej eksperter,

Det er snart tid til at jeg skal være med til at launche et større projekt som har været undervejs et års tid. I den forbindelse er jeg begyndt at tænke over behovet for et version styrings system eller ej. For at være ærlig er det ikke noget jeg har arbejdet så meget med.

Projektet er udviklet i ASP og jeg sidder mere eller mindre som alene koder på projektet. Min umiddelbare idé var at have en kopi af projektet med beskyttelse hvor der blev udviklet og så manuelt flytte filer over ved opdateringer.

Kan folk komme med fordele, ulemper, gode idéer eller andet der kan hjælpe mig på vej? Eller er min løsning "ok" i dette tilfælde.

På forhånd tak :)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2010 - 12:06 #1
styring er nødvendig - og her kan microsoft sørme selv hjælpe til. De har lavet SyncToy
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C26EFA36-98E0-4EE9-A7C5-98D0592D8C52&displaylang=en
du starter med at lave en kopi af produktionsmappen - i den laver du udvikling, og derefter sync'er du til produktionsmappen. Så kommer kun de rettede filer med (og det er alle de rettede).
Husk en backup af produktionsmappen FØR du sync'er - hvis der nu er kodet noget, der viser sig i praksis at være umuligt.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
10. marts 2010 - 12:54 #2
claes57 > Umiddelbart en nem og ligetil løsning.. Det eneste problem jeg har med forslaget er at min produktionsmappe ikke ville kunne være forskellig fra udviklingsmappen.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2010 - 13:05 #3
så ville jeg lave en mappe til backup - alle filer upakket format, samt en mappe til udvikling.
Før ændringer, så lav en backup-kopi.
Hvis det viser sig, at udvikling ikke virker korrekt, så kopier det udviklede til mappen udvikling, og kopier backuppen tilbage.
Du kan nu rette i koden i udvikling, og køre den ind i produktion.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
20. april 2010 - 11:13 #4
claes57 > Med muligheden for at ekskludere filer (i dette tilfælde de filer som skal være forskellige) har jeg valgt at benytte SyncToy. Jeg takker for hjælpen og beder dig om at smide et svar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2010 - 13:07 #5
ok...