Avatar billede ksr84 Nybegynder
10. marts 2010 - 09:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mini dvi til hdmi

Hej..

Jeg sidder og er den heldige nye ejer af et plasma tv. I den forbindelse vil jeg rigtig gerne have sammensat min mac med mit tv!

Men hvad slags kabel skal jeg have?
Avatar billede preppydude Nybegynder
10. marts 2010 - 09:28 #1
Det kommer lidt an på hvad din Mac og dit fjernsyn understøtter. Der findes endnu ingen Macs der har en HDMI udgang, så det kan vi hurtigt udelukke.

Afhængig af hvor ny den er, så burde den have både DVI og DisplayPort. Lige meget hvad ser det ud til at du må købe en "converter", da ingen af disse porte giver dig lyden med også. :)
Avatar billede ksr84 Nybegynder
10. marts 2010 - 10:11 #2
Okay.. Men nu har jeg så fundet det her: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=260472576005

Men nu er jeg tvivl om hvad udgang jeg har på min MAC.. Jeg synes nemlig det ligner det på dét kabel.. :)
Avatar billede ksr84 Nybegynder
10. marts 2010 - 10:13 #3
Avatar billede preppydude Nybegynder
10. marts 2010 - 10:15 #4
Og din Mac har en DisplayPort? Hvis ja, så mangler du bare at tjekke hvordan du kan få lyden over også.
Avatar billede ksr84 Nybegynder
10. marts 2010 - 10:37 #5
Det går jeg meget stærkt ud fra, for portudgangen på min mac ligner den på kablet..

Forstår simpelthen ikke hvorfor Apple ikke har valgt have en hdmi udgang på deres computere?

Jeg må vel bare have mig et jack stik også..
Avatar billede preppydude Nybegynder
10. marts 2010 - 10:46 #6
Apple er lidt tøvende med de nyeste teknologier af og til. Ifølge rygterne bliver samtlige nye Macs i år med HDMI - det må vi jo se håbe på. Jeg køber ikke en ny før de har HDMI i hvert fald. :)

Men ja, jeg bruger også et jackstik når jeg tilslutter min.
Avatar billede ksr84 Nybegynder
10. marts 2010 - 11:28 #7
Smider du et svar, så du kan få point?
Avatar billede preppydude Nybegynder
10. marts 2010 - 11:33 #8
Behold du dem bare. :b
Avatar billede ksr84 Nybegynder
10. marts 2010 - 11:37 #9
Mange tak for det..:) Det var meget stort af dig...

Har nu købt mig et mini display port til hdmi adapter.. det kostede 60 kr. på ebay.
Avatar billede ksr84 Nybegynder
19. marts 2011 - 23:10 #10
Giver mig selv point