Avatar billede Golarsen Nybegynder
06. marts 2010 - 13:15 Der er 7 kommentarer

Netværksnøgle til min Wifi

Jeg skal have adgang via min nye HTC mobiltelefon til trådløst netværk, Wifi. Jeg har i forvejen en bærbar computer, der er tilsluttet uden problemer, men nu skal jeg have tilsluttet min mobiltelefon og skal bruge netværksnøglen for at få adgang til mit wifi. Mit spørgsmål er derfor: Hvordan finder jeg min netværksnøgle på den letteste måde uden at nulstille min router.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2010 - 13:24 #1
Du bliver nød til at gå ind i routeren. 192.168.0.1 kunne være adressen.

Ellers:

start -> kør og skriv cmd. Derefter skriver du ipconfig og der det står standard gateway, er den adresse du skal skrive i adressefeltet.
Avatar billede Golarsen Nybegynder
06. marts 2010 - 14:39 #2
Okay. Nu har jeg forsøgt det, som du beskriver. Jeg har fundet standard gateway adressen, men så spørger den efter brugernavn og kode for at få adgang. Det er jeg ikke helt klar over hvad er..
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2010 - 15:32 #3
Prøv:

admin

eller

admin
og tomt på password

Hvad er det for router?
Avatar billede Golarsen Nybegynder
06. marts 2010 - 16:40 #4
Jeg kan nu komme ind i min router under "Administration", hvor jeg har mulighed for at ændre mit password. Password'et står med prikker og kan derfor ikke læses. Kan jeg ændre det til fx madsen? Hvis ja, bliver kodeordet "madsen" så mit nye password på min bærbar og mobiltlf.?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2010 - 18:32 #5
http://nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Med dette program skulle du kunne se koderne på dit trådløse. Virker kun på den pc det bliver installeret på.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2010 - 19:18 #6
Ja, det password du vælger, gælder for alle enheder der skal ind i dit netværk.
Avatar billede Golarsen Nybegynder
15. marts 2010 - 12:46 #7
Hej igen. Nu har jeg forsøgt at ændre mit password ved at gå ind i min router under "Administration". Der kommer en boks op, hvor der står ændringerne er accepterede, men den gemme ikke mine ændringer, når den vender tilbage til samme skærmbillede med min router oplysninger.
Jeg har også forsøgt at bruge programmet WirelessKeyView, men boksen der popper op med kodeoplysninger er tom. Hjælp! Nogle gode ideer?