Avatar billede brink99 Nybegynder
05. marts 2010 - 15:22 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

www.chadyr.dk

Hej Alle designere

Jeg har lige startet denne side op for en dyrehandel, og vil rigtig gerne have en vurdering.

www.chadyr.dk

siden er 95% færdig, men den er fuldt funktionsdygtig så det skulle være muligt at komme med kommentare.

Alt ris og ros, forslag til forbedringer er meget velkomment, stort som småt.

specielt har jeg selv lidt problemer med forsiden, hvor jeg syntes at der mangler et lorialitets program, så hvis der er nogen der har gode foreslag eller erfaringer er jeg meget lydhør.

Mvh
Brink
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2010 - 15:33 #1
jeg kan godt lide "kvalitet gi'r pote" det er meget sjovt :) jeg kunne evt. forstille mig at på de hvide baggrunde der måske var et billede af et dyr måske så det er lidt mere end kun hvidt.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2010 - 15:34 #2
er det muligt evt. at placere "legetøj" "snacks" osv under menuen hund kat gnaver fisk fugl, det ville måske se lidt bedre ud hvis det ikke går ind og genere den fine hundepote..
05. marts 2010 - 15:53 #3
http://www.chadyr.dk/om-butikken/er-de-i-tvivl.aspx

"Er de i tvivl" -> "Er De i tvivl"
"Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, Kan Charlottenlund Dyrehandel..." -> "Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, kan Charlottenlund Dyrehandel ..."

(Jo - jeg er 'ordkløver' *S*...)

Ellers nydeligt!
05. marts 2010 - 17:42 #4
Er det kun forslag om design du er interesseret i?  (Du skriver "Hej Alle designere").  Saa kan du vaelge at se bort fra det foelgende.  Men..

Noget af det jeg selv finder afgoerende naar jeg bedoemmer hjemmesider er om det fra helhedsindtrykket (design, ordvalg, o.s.v.) er tydeligt hvem maalgruppen er (hvem er den ene procent (eller mindre) af websurferne der skal "indfanges" og hvad er websidens centrale "budskab".  Det er mit indtryk at du har grebet det "tekno-centrisk" an, har koncentreret dig om at navigationen fungerer, at indkoebskurven virker, o.s.v, og det skal da ogsaa vaere tip top i orden.  Men det kommer paa anden plads efter de psykologiske aspekter.  Teknikken er spildt hvis der ikke er nogen der er motiverede til at trykke paa knapperne.

Saa hvem af alle surferne skal stoppe og kikke naermere paa din hjemmeside i stedet for at klikke videre?  Det skal da de der har dyr de holder af og som de gerne vil soerge godt for.  Og budskabet maa da vaere noget med at det er nemt og sikkert at handle ind paa webet selv om de aldrig har proevet det foer og er bange for al den svindel man hoerer om.

Saa i stedet for at placere nogle ret ligegyldige plastikflasker paa det mest ioejnefaldende var det saa ikke bedre (som en anden allerede har foreslaaet) med billeder af dyr der er lige ved at springe ud af skaermen og op paa skoedet af surferen?  Og en fremtraedende tekst saa som:  "Du har et dyr som du soerger godt for.  Nu kan du handle ind uden at skulle forlade dit dyr.  Det er nemt, sikkert, og hurtigt.  Og vi giver dig 14 dages fortrydelsesret med pengene tilbage!"  (Naar du forklarer at loven kraever returret og du beskriver hvordan returretten kan tabes lyder det lidt som om du goer det modstraebende.  Selv om det er at goere en dyd ud af en noedvendighed saa forael at DU giver returret, og her er hvordan de skal gribe det an.  "Vi beder til gengaeld om at du returnerer den inden 14 dage (poststempel) i den oprindelige emballage.  Ellers er vi desvaerre noedt til at .....").  I alt hvad du goer med hjemmesiden saa skal du foerst og fremmest saelge, ikke alene saelge varerne men ogsaa saelge ideen om at koebe paa webben.

Fortael hvad der sker naar en kunde har sendt ordren.  "Vi afleverer produktet til Post Danmark senest kl 1200 dagen efter vi har modtaget ordren, for betaling via bank dog dagen efter at vi har modtaget betalingen.  Hvis du returnerer varen giver vi ordre om tilbagebetaling senest kl 1200 dagen efter vi har modtaget...."

Saa vil jeg ogsaa foreslaa at du giver flere produktoplysninger.  Det kunderne ikke kan vende posen rundt og laese paa bagsiden skal du fortaelle.  For eksempel skriver du ikke engang hvor meget der er i foderposerne.

Har omgangs-sproget aendret sig siden jeg emigrerede fra Danmark i 1976?  Dengang var man ved at gaa vaek fra "De" formen.  Det kan vaere at pendulet er svunget tilbage.  Ellers ville jeg have forventet en "du" tiltale paa hjemmesiden.

Det var maaske ikke de kommentarer du forventede, men jeg haaber de alligevel vil vaere til nytte.
Avatar billede brink99 Nybegynder
06. marts 2010 - 09:43 #5
MathiasDue:
Jeg syntes at det er en god ide at bruge dyr, da det jo er en dyrehandel... jeg tror dog ikke at jeg vil lægge dem i baggrunden, men mere i stil med Christian_Belgien forslag og benytte bannerpladsen til dette formål.

karise_larry:
Det er super fint det skal selvfølgelig rettes.

Christian_Belgien:
Du har nogle gode pointer, f.eks. syntes jeg at det er en god ide at lægge skrivestilen en smule om og bløde teksten op med en mere personlig vinkel.

Med hensyn til teksten under produkterne, er det noget af det der stadig mangler, og det vil blive rettet.
Avatar billede brink99 Nybegynder
06. marts 2010 - 09:45 #6
Jeg syntes stadig at jeg mangler en kommentar på eventuelle tiltag der kan forbedre kunde loialiteten på sitet, så hvis der er nogle der har forslag til dette er jeg stadig meget intereseret.
Avatar billede draco74 Nybegynder
11. marts 2010 - 02:03 #7
Jeg kan godt lide at siden har et meget rent og enkelt design. Det er tit svært at begrænse sig i hvor meget information kunden skal have til at starte med.

Der er vist en lille ting du har overset:
Når man går i en kategori som Fisk, så kommer der en navigations sti lige over hvor der står
"Du er her: Forside»Produkter»Fisk"
Hvis man så trykker på Produkter, så ender man på en side, hvor der mangler et billede for hver topkategori. Det er synd.

Mvh
Lars
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 03:16 #8
Først brokkeriet : )

Drop: "Du er her: Sten - Saks - Papir", den samme info findes jo lige ovenover (skal bare byttes rundt så dyrene kommer øverst og varegrupperne nedenunder)

Det ser ud til at, så godt som alt, tekst er "embedded" i grafik ?
- så kan Google jo ikke læse dem : (
(og din dyrehandler får svært ved, selv, at rette priser osv...)

Email-adressen nederst bør "beskyttes" i sourcen, så den ikke er alt for let at "høste".

Forsiden, bør ikke svines til med kredit-kort-logoer
- de tager jo alligevel de fleste...
Og fra samme skuffe - vis ikke en tom indkøbskurv.

Loyalitet:
- Nyhedsbrev.
- Et forum hvor kunderne kan sladre - og uppe billeder af de kære kræ.
- Måske en månedlig konkurrence med et gavekort som præmie ?
- En sektion med ekspert-råd/artikler: "flottere pels", "færre prutter", "Åh nej, løbetid" ...
14. marts 2010 - 06:34 #9
chadyr, forventer du flere indlaeg paa denne traad?  Erfaringsmaessigt sker det sjaeldent med spoergsmaal der er mere end en uge gamle og hvor der ikke har vaeret ny aktivitet i flere dage.  Hvis ikke, kan jeg saa bede dig om at komkludere og lukke, for god ordens skyld og saa spoergsmaalet ikke laengere staar som aabent i min liste af indlaeg.  Jeg opretter dette som svar, og maaske vil du indhente flere svar for fordeling af points.
Avatar billede mikaelch Novice
14. marts 2010 - 10:42 #10
Ingen kalder forsiden en forside den findes ud på google huske brug alle 67 tegn der vises på google jeg mener denne her <!--title>Forside - Charlottenlund Dyrehandel</title-->

Lav tekst som tekst ikke som billedet derved mere indhold på siden forsiden nærmest intet tekst på og undersider , derved kan du nærmeste ikke findes google og går glip af 1000 vis besøgene som du kunne få gratis og masser af kunder

Ideer til endnu mere tekst til søgemaskinerne blog nyheds underside oploade en wordpress f.eks. Og tilmelde denne rss - feed portaler

Kontaktsiden ville jeg ligge en kontaktformularen på siden da alle ikke out look ekspress på deres computer
Avatar billede brink99 Nybegynder
15. marts 2010 - 09:47 #11
jeg syntes at der er kommet en masse fede ideer, og jeg ert allerede begyndt at implementere et par af dem.

i et så åbent spørgsmål er det lidt svært at afgøre hvem der skal have point og hvem der ikke skal. jeg vil derfor gøre det at alle der har kommet med et brugbart svar får en bid af kagen. vil i ikke være søde at skrive et svar så jeg kan dele pointene ud.

HVIS MAN KAN DET.....!

/Brink