Avatar billede Biotwix Nybegynder
05. marts 2010 - 12:34 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Computeren Fryser

Hej jeg er ny her på sitet og håber lidt på i kan hjælpe mig

jeg har lige sat en ny CPU i min computer igår

inden da havde jeg problemer men min maskine gik i dvale uden nogen grund, jeg har fjernet alle former for dvale funktioner, i min windows og bios, tror det problem er ude af verden nu, men igår skiftede jeg som sagt CPU til en
INTEL Core2Quad Q9650 3000MHz 775 12M

det kørte også fint nok det meste af aftenen men så senere på natten begyndte den at fryse efter jeg havde siddet og spillet i noget tid, det er simple spil som World of warcraft og Hon, (ikke på samme tid slf men en af gangen)

CPUen bliver ikke mere end 45 grader varm
men jeg kunne ikke finde nogen føler på mit Grafikkort. det er et geforce 260GTX Zotac og jeg har ikke som sådan haft varme problemer før da der er go køling i mit system

mit system består af :
Windows 7 ultimate
1tb harddisk
geforce 260GTX Zotac
Asus striker II NSE
NorthQ 1kWatt PSU

kontakt mit hvis jeg har glemt noget
håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2010 - 12:53 #1
det med varmen kan du se under sensors i dette program
siw standalone

http://www.gtopala.com/siw-download.html

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=caPNUuPjKY2IVSFq

det jeg kunne mistænke var chipset driver men det kan være alle drivere.

NVIDIA Chipset Package Driver V15.46 for Windows

cpu list
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=caPNUuPjKY2IVSFq

det er måske bare din graffikort driver.
den foreslår 196.34 er det den du har brugt

http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk
Avatar billede Biotwix Nybegynder
05. marts 2010 - 12:57 #2
Mange tak for det utrolige hurtige svar jeg tror lige jeg prøver det når jeg kommer hjem, er på arbejde lige i øjeblikket :)
Avatar billede Biotwix Nybegynder
05. marts 2010 - 13:52 #3
foreslår den ikke 196.21 og ikke  196.34
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2010 - 14:52 #4
den sidste er 196.34
Avatar billede Biotwix Nybegynder
08. marts 2010 - 02:01 #5
Jeg har updateret og bios og gfx driver nu og det er stadigvæk ikke løsningen
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 08:02 #6
kunne godt tænke mig at se dine temp på maskinen

hent SIW standalone og under sensors kopier du dem herind

http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede Biotwix Nybegynder
08. marts 2010 - 11:43 #7
mit grafikkort ligger på 49-55 grader
min cpu kommer ikke over 45 :)
Avatar billede Biotwix Nybegynder
09. marts 2010 - 10:39 #8
jeg har updateret chipsæt driveren også, men alle problemerne er der endnu
den går nogle gange i dvale uden jeg beder den om det. og den går stadigvæk i hak. nogle gange også når den er kold. har også ominstalleret min windows 7 ultimate x64 bit
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 10:50 #9
så må det være en driver.

du kan enten prøv det her gratis om det kan finde noget til dig

http://www.devicedoctor.com/

eller

hent drivermax og lad dig registrere - du har ret til at hente 2 drivere om dagen så er der mange må dele det over flere dage.

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

+
sådan gøres det

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

det er de eneste i øjeblikket der kan hente noget til dig "gratis"

her er et købe program der er ganske godt.

http://www.driver-soft.com/

m.v.h
Avatar billede Biotwix Nybegynder
09. marts 2010 - 10:57 #10
Mange tak. jeg håber virkelig det virker.
du har været en stor hjælp ind til videre :)
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 11:08 #11
hvis du bruger drivermax laver du et backup bagefter og lægger på et andet drev eller usb-enhed
skal du geninstallere dit styresystem lader du den bare søge efter den driver der mangler i mappen - sværere er det ikke
du behøver så ikke næste gang have drivermax inde men du kan også vælge at lade den være og engang imellem søge efter nye drivere men husk så at tage et nyt backup

foreløbig er vi lidt ude på et sidespor men det er ikke utænkeligt at det er en driver
men generelt ser jeg flere heinde med 64 bit fejl - de er ikke så meget forekommende i 32 bit men det kan være en tilfældighed.

m.v.h
Avatar billede Biotwix Nybegynder
09. marts 2010 - 11:59 #12
Jeg syntes bare det er underligt, kan det være hardware fejl. syntes jeg har haft dvale problemet i lang tid
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 12:08 #13
når du har opdateret alle dine drivere og den stadig laver det så kunne det godt tyde på det men lad os nu se.
man er nød til at bruge udelukkelsesmetoden.
Avatar billede Biotwix Nybegynder
09. marts 2010 - 18:28 #14
den havde en driver til mig og det var min raid controller o.O går ikke ud fra det er den der er problemet siden jeg ikke køre noget i raid :P
Avatar billede Biotwix Nybegynder
09. marts 2010 - 20:17 #15
er der nogen måde jeg kan kontrollere mit hardware på .. ?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2010 - 08:53 #16
ja det er der - hent burn in test

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

m.v.h
Avatar billede Biotwix Nybegynder
10. marts 2010 - 12:47 #17
hehe det er sjovt jeg er igang med det test selv sammen med en kollega lige i øjeblikket xD
(IT supportter) vi har kørt en RAM test i mere end 2 timer nu og der er heller ingen fejl der.
nu er vi igang med burnin testen og indtil videre har der ikke været nogle fejl der heller :S
jeg er godt nok ved at være på bar bund
Avatar billede Biotwix Nybegynder
10. marts 2010 - 14:50 #18
ved ikke helt om vi er ved at være til bunds i det, den har kørt i en time nu med 2 spil kørende (world of warcraft, og heroes of newerath) samt en 1080p film en masse mapper og programmer og en internet browser med 6 sider i.
og den er ikke gået død endnu
cpuen står på 52 grader og GPUen er på 50 grader
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 08:01 #19
er alle drivere på plads så husk at lave et backup af dem på et andet medie.
forstår jeg det sådan at den virker nu
Avatar billede Biotwix Nybegynder
11. marts 2010 - 14:17 #20
alle drivere er på plads, men har ikke noget andet medie lige nu det må vente til næste månede :)
MEN den går i dvale endnu :(
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 14:40 #21
det her er den nyeste bios men du må presse dem for en opdat -det må være den der er synderen.

Striker II NSE BIOS 0901
hvis bios mister gnisten et milli sekund virker maskinen ustabil
- det er jo forskelligt hvodan de reagerer
gå ind på deres side og lad dig regsitrere og klag over den - det kunne være de blev hurtigere - du hører ikke noget fra dem.

jeg har selv tidligere rykket for en samme til et andet bundkort

lå tidligere på deres driver cd der fulgt med bundkort

prøv at kigge lidt i bios under APM configuration
alt mit er disablet her.
i min bog under 3.6.5
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 14:44 #22
under 3.6.1
suspend mode
står min på følgende

suspend mode (auto)
repost video no
acpi 2.0 disabled
acpi apec enabled

kan stå et andet sted i din bor
Avatar billede Biotwix Nybegynder
15. juni 2010 - 12:38 #23
SÅ nu virker det. prøvede at køre en ram-test igen.. også kom der massere af fejl .. ved ikke hvorfor der kke kom de første gange vi kørte en.. men nu har den kørt stabilt i flere måneder..
mange tak for de hurtige svar her fra har lært en del :)
Avatar billede Biotwix Nybegynder
07. september 2011 - 13:23 #24
ingen fandt den rigtigt orgsag til hvorfor min spand frøs =(