Avatar billede Petrines Nybegynder
03. marts 2010 - 23:14 Der er 16 kommentarer

HJÆLP!! HJÆLP!!! Ekstern harddisk MAC/Windows

Hejsa...

Har hårdt brug for noget hjælp.... Jeg kan ikke se min eksterne harddisk på min windows.... og det er helt min egen skyld for jeg fik den konverteret forkert...en fejl 40!!!

Kort og godt:
Satte den eksterne i min MAC og lavede en partition, nu fungerer den så kun til min MAC, kan jeg lave dette om???

Ville meget gerne kunne bruge den både til MAC og WIndows. Har set i flere indlæg at den skal konverteres til FAT32. Men dette kan jeg ikke på min MAC.... eller også kigger jeg de forkerte steder. Og da jeg ikke kan se den på min windows.... Ja så er jeg jo på den.

Håber meget på hjælp.... PFT
Avatar billede off-line Nybegynder
03. marts 2010 - 23:18 #1
Du kan lave det om med dette gratis program. Man skal altså
registrere sig for at få nøglen. Men det er det også værd.
Du kan lave flere partitioner og formatere dem som du vil.
http://www.paragon-software.com/home/pm-express/
Avatar billede Petrines Nybegynder
03. marts 2010 - 23:24 #2
Kan dette program dowloades til en MAC????
Avatar billede off-line Nybegynder
03. marts 2010 - 23:31 #3
Nej det er et windows program. Du skriver:"Ville meget gerne kunne bruge den både til MAC og WIndows" Så jeg gik ud fra, at du har windows. Det kan dog også formatere i Apple HFS. Jeg ved ikke, om
det er det format Mac bruger.
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 00:20 #4
Det vil helt klart være lettest, hvis du har adgang til Windows og kan bruge ovennævnte program til at fixe problemet.

Har du ikke det kan du også hente og brænde GParted Live CD her: http://sourceforge.net/projects/gparted/files/

Efter brænding booter du fra den, hvorpå du kan bruge dens værktøjer til at ændre på harddiskens partitioner.

Du bør lave backup af dine data før du ændrer partitionerne.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. marts 2010 - 06:08 #5
Hvorfor forsøger du dig ikke blot frem med alle formaterne på din Mac ?
ISO
Apple HFS
-alle sammen.
SÅ kan du jo selv opleve det format der passer bedst til dig.

Men ja. Det er korrekt at FAT32 fungerer bedst til næsten alle styresystemer.
Hvis du har mulighed for at formatere til FAT32, når din disk bliver synlig i WINDOWS 7, kan du jo bare fortsætte dine test herfra.
Så kunne du på den måde finde den helt rigtige formattering til dine maskiner.....
Go' arbejdslyst ;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2010 - 07:25 #6
Avatar billede Petrines Nybegynder
04. marts 2010 - 09:52 #7
Jo jeg har windows.... men kan jo ikke se harddisken på min windows og tænkte at jeg så ikke kunne bruge programmet til min windows.... men må gøre et forsøg.
Avatar billede Petrines Nybegynder
04. marts 2010 - 09:54 #8
Måske kigger jeg det forkerte sted, for jeg kan ikke finde ISO og HFS.... Jeg går ind i diskværktøjer  osv.
Avatar billede Petrines Nybegynder
04. marts 2010 - 09:58 #9
Jeg takker for alle jeres svar.... det er bare så dejligt at der er hjælp at hente..... Jeg vil forsøge jeres forslag i aften :-) et efter et, til det virker..... og hvis ikke...... vender jeg "frygteligt" tilbage :-)
Tusind tusind tak (giver lyd senere)
Avatar billede Petrines Nybegynder
04. marts 2010 - 21:38 #10
Så er jeg her igen.... nu kan jeg endelig se harddisken på min windows comp. (formaterede fra en ende af) men kan kun formaterer til NTFS.... og skulle jo gerne have den formateret til FAT32....

Så nu beder jeg om jeres hjælp igen. Hvad gør jeg??? :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2010 - 21:45 #11
Avatar billede Petrines Nybegynder
04. marts 2010 - 22:23 #12
www.helgec.dk/gparted.html står der: Boot op på INSERT!! hvordan gør jeg det??? Normalt kan jeg sagtens finde ud af tingene, men her er jeg virkelig på R.v.n...
Avatar billede off-line Nybegynder
05. marts 2010 - 00:03 #13
#10 hvad har du formateret med? det program jeg linkede til i
#1 kan da udmærket formatere både NTFS, fat32 og Apple HFS,
uden besvær.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2010 - 07:03 #14
"På www.helgec.dk/gparted.html  står der: Boot op på INSERT!! hvordan gør jeg det??? " www.helgec.dk/livecd.html  -  www.helgec.dk/knoppix.html  -  www.helgec.dk/insert.iso
Avatar billede off-line Nybegynder
06. marts 2010 - 15:01 #15
Jeg leger ikke med mere. Afmelder spørgsmålet.
Avatar billede Petrines Nybegynder
08. marts 2010 - 08:57 #16
Hej Igen.... Så lykkedes det.... fik fat i en gammel ven... og gik i dos-prompt... fik formateret harddisken den vej igennem... Takker for jeres hjælp. Da jeres svar var nyttige og hjalp mig på vej... Tusind tak.