Avatar billede Digi1 Nybegynder
03. marts 2010 - 07:55 Der er 4 kommentarer

More Power ?

Henvist hertil af de kloge folk på Spyware

Har pt en HP pavilion MEDIA CENTER HP7555,  med intel pentium D Processor 945 Dual Core 2 x 3,4ghz level 2 cache 2 x 2 mb 800 mhz bus,  og med 2 GB DDrsdram

http://uploaded.to/file/tpcozn <—- her kan mit exacte datablad over min pc ses (er en adobe fil, så kan ikke finde udaf at uploade den anderledes)

ville jeg få mere udaf at smide 2x1GB ram mere til min nuværende pc? eller købe en ny
(Den "gamle" er 3-4 år gammel nu) jeg synes nemlig den er alt for langsom til mit behov, jeg laver musik + video redigering på hobbyplan, og specielt video delen er tung, ved godt jeg så kan fylde mere ram men er det nok til at få mere fart, hvad med grafik kortet, som pt er 512mb (er Nvidia Geforce 7500Le Turbocache)?

mit spørgsmål er så, ville nedenstående maskine gi mig meget mere spark for skillingerne eller kun en smule??

(umiddelbart er min HD jo hurtigere end denne)
http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/publish.php?id=21871

er jo trodsalt "kun" 2,8 GHZ mod de 3,4 Ghz jeg har nu, Dog er den nye med 4 kerne, mod 2 i den nuværende??

som tillægs spørgsmål…. kan man også ha 2 brugerprofiler på Windows som jeg har på XP (Konen og jeg) ?  for mit pc skrivebord roder en del (hehe)
Avatar billede justrace Novice
03. marts 2010 - 09:27 #1
Jeg vil da nok mene at det vil føles som en temmelig hurtig maskine ved siden af den gamle.
Avatar billede Digi1 Nybegynder
03. marts 2010 - 10:57 #2
jow, men er det ikke noget med at bundkort (processor) er langsom på den nye + 5400 rpm HD er meget langsommere end min nuværende 7200 RMP ??,  jeg mener hvis jeg får lige så meget af at smide 2 x 400,kr efter 2x1 GB Ram til min nuværende,  som at gi 5000dkk for en ny,  så ved jeg da godt hvad der er sjovest :o)  hehe
Avatar billede Digi1 Nybegynder
04. marts 2010 - 07:15 #3
det var dælme ikke meget nyt på et døgn :o(
spørger mere præcist her så, udfra det datablad jeg har uploaded
på min nuværende pc,  kan i da se om jeg udenvidere kan opdatere med 2 extra GB (2x1)  kan godt se der er 2 dimm slots fri :o)  men understøtter bundkortet dette (i have no idea about such things :o)

og mon ikke 2 extra GB vil sparke mere liv i video arbejdet også?

tror ikke man kan sætte 2x2GB Ram extra i, da de 2 der er i nu = 2x1
Avatar billede Digi1 Nybegynder
18. august 2010 - 14:09 #4
ved ikke om man kan lukke en tråd selv :o)

men afslut bare denne