Avatar billede havmaage Juniormester
02. marts 2010 - 12:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvilken linux skal jeg vælge på min gamle pc'er

hejsa!
Jeg har en gammel PC med AMD 64bit 2200 hz processer, 1 gb ram og 1560 gb SATA harddisk. samt gammelt 256 mb graffik kort.

Jeg har kørt XP på maskinen i mange år, men nu vil jeg gerne prøve linux.
Jeg har nogle få ønsker til den nye installation.
den skal kunne afspille mp3,divx,xvid og den må meget gerne have mulighed for virtuelt DVD/CD drive.
Derudover regner jeg med openoffice og diverse.

Jeg har forsøgt at installere en ubunto distribution som jeg kunne brænde på DVD da jeg ikke har CD brænder. Men den stopper i installation med en meddelse i stil med initiate cryo disk [ok]
og så sker der ikke mere, den hænger simpelthen.

Hvilken distribution af linux kan anbefales som alm. hjemme PC og hvis det er ubunto hvilken distribution/version og hvor kan jeg hente et DVD image.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. marts 2010 - 13:56 #1
Blot angående Iso brænding. Dette brændeprogram, brænder alle
Iso. Også CD-Iso på DVD skiver. Og det er gratis.
http://download.cnet.com/Active-ISO-Burner/3000-2646_4-10602452.html
Avatar billede havmaage Juniormester
02. marts 2010 - 14:55 #2
off-line

Ok fedt nok så skal jeg da ikke spekulere på det mere. Tak for kommentat
Avatar billede havmaage Juniormester
03. marts 2010 - 08:29 #3
Det blev ubunto dekstop ditributionen, installerede perfekt uden problemer, jeg er imponeret over alt det man fpr gratid med af applikationer. Da der ikke har været aktivitet på denne tråd lukker jeg den igen.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. marts 2010 - 21:08 #4
Det undrer mig, du ikke fik svar på dit spørgsmål. Du har jo
lukket alle dem du har fået. Mon Linux-folkene har opgivet E.?
Nå men det er da godt, at Ubuntu kører, den er vist også ret god.
Men husk nu endelig det forbistrede password. Jeg havde engang
Ubuntu på en reserve computer, men da jeg en dag ville bruge den,
havde jeg glemt passwordet. Det var surt. Også underligt, at man
SKAL lave et password, men de Linux folk er jo særprægede:)
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 01:54 #5
Det er ikke underligt man skal have et password. Det er selve årsagen til at linux er lang sikrere end Windows, så det er et helt bevidst valg.