Avatar billede mortenastrup Nybegynder
02. marts 2010 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA script til at sende mail gennem Outlook

Jeg har en Access-database med nogle kontaktpersoner i.

Jeg vil gerne være i stand til at lave en filtrering på denne liste inde i Access, og så derefter sende en e-mail til de personer som er på den filtrerede liste via Outlook.

Jeg forestiller mig, at når jeg kører makroen, så åbnes der en nye Outlook-meddelelse hvor alle modtageradresserne er sat ind.

Jeg har allerede fundet en makro, som kan gøre det på hele databasen, men jeg vil jo som sagt kun sende til folk som opfylder nogle kriterier.

Er der nogen som ved, hvordan man kun vælger de folk på de filtrerede liste i stedet for alle i databasen?

Morten
Avatar billede mugs Novice
02. marts 2010 - 10:18 #1
Du kan gøre det på flere måder. Een af måderne er beskrevet i min artikel pkt 12:

http://www.eksperten.dk/guide/371

En anden måde er, at du i f.eks. en løbende formular, sender markøren til den første post, sender din mail, næste post o.s.v.
Avatar billede mortenastrup Nybegynder
02. marts 2010 - 10:25 #2
Hej mugs,

Din guide ser ud til at kunne det rigtige, så den vil jeg lige prøve at benyte i første omgang. Tak for hjælpen!
Avatar billede mugs Novice
02. marts 2010 - 10:38 #3
Selv tak - Og tak for point.