Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 16:47 Der er 8 kommentarer

Problem med lan netværk

Hej.

Køre Xp Pro.

mit problem er at mine to bærbare jeg har kan ikke finde min router eller komme på nettet. Men min com har ingen problemer, og det er så der jeg ser mystik i det.

Problemet har været der før og kan ikke huske hvordan jeg fik det til at virke igen.
Og synes jeg har prøvet alt jeg selv lige tror fejlen var.

Jeg har net hos Yousee og den router jeg får hos dem er der koblet en router jeg selv har købt til den.

Yousee router: Wireless Cable Voice Gateway CVG824G <-- Ikk sikker.
Min egen router: Wireless-G Model WGR614v9
Avatar billede corkyb Nybegynder
26. februar 2010 - 17:07 #1
Hej
Kører du med statisk IP eller DHCP, kan du pinge fx www.tv2.dk, hvis du kører en ipconfig /all får du så en ip-adresse og en standard gateway? Er dit netkort enabled?

- irminger
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 17:44 #2
Jeg køre med dynamisk ip hvis nok. Og nej min lap har slet ikke en lan ip altså 192.168.1.2 sådan en får den slet ikke. Og hvis jeg går i cmd og skriver ipconfig eller ipconfig /all så skriver den bare windows ip configuration og ikke andet.

Min lap kan pinge 127.0.0.1 men ikke noget andet.

Corkyb - svar nok?
Avatar billede corkyb Nybegynder
26. februar 2010 - 19:39 #3
Hmm..
Hvis du sætter et netkkabel direkte på TDC&#347; router får du så netforbindelse? - Hvis ja, så er det ift. din egen router problemet opstår - nogle udbyder tillader kun een MAC-adresse pr. forbindelse, så hvis du sætter din router til, så skal du lige genstarte begge routere - således at din egen router fungere som dhcp for dine pcere på netværket.

- irminger
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 20:04 #4
Jeg har lige prøvet og sætte kablet direkte i den router fra Yousee og der sker ikke nogen ændring, og min lap reagere slet ikk der kommer noget net kabel i. Og det er det samme ligegyligt hva router jeg smider i den.

Jeg tænkte på om jeg skulle reset min egen router og se om det hjælper?.
Avatar billede corkyb Nybegynder
26. februar 2010 - 20:25 #5
Umiddelbart så er der ikke noget galt med din router, hvis du ikke engang får en ip-adresse fra TDC&#347; router, når du sætter din pc til deres router så er det der du bør starte din fejlsøgning - tjek alle kabler osv. - og ser alt vel ud, og en genstart af TDC routeren heller ikke løser problemet, så giv YouSee et kald - de kan gå ind i routeren og pinge ud derfra for at se om der er hul igennem til omverdenen samt se om dhcp servicen i routeren er stoppet.
(Har været udefor at en TDC router stoppede med at køre DHCP fordi en anden router også kørte DHCP)

- irminger
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 20:42 #6
Altså lige pludselig kom min ene lap på nettet. Sådan bare lige. Og min com er også på nettet det har den så været hele tiden. Så mangler faktisk kun min sidste lap. Så tvivler på det er routerne den er gal med. Men kan umddelbart ikke forstå at det pludselig ikke virker og så senener så funker det uden problemer. Jeg flytter om en måned så ved jeg ihvert fald at jeg ikke skal have TDC mere.

Jeg må bare vente til i morgen og ringe til TDC
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2010 - 00:25 #7
Jeg har fået mit problem løst. Ved at en System Restore tilbage fra før det skete. Så nu køre det hele igen...

Corkyb - Mange takker for din tid du ville bruge på det... Selvom jeg selv "fandt" fejlen.

// Aqoure
Avatar billede corkyb Nybegynder
27. februar 2010 - 09:38 #8
Bare det virker!!