Avatar billede herch Nybegynder
26. februar 2010 - 09:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Styre hvilken Ribbon der skal være åben i word 2007

Jeg har nogle skabeloner, som  har deres egen ribbon-menu, men hver gang en form er kørt, der hører til et dokument, og jeg trykker <OK>, ændrer ribbon-menuen sig tilbage til default.
Er det muligt, at låse ribbon-menuen, så den bliver stående, så den bliver ved med at vise den ribbon-menu som hører til dokumentet?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. februar 2010 - 13:03 #1
Det er ikke nogen triviel sag, selv om man måske skulle tro det. Ribbon er ikke designet til det.

Fra følgende side kan du downloade en add-in med noget kode, som måske kan hjælpe dig med at løse opgaven:
http://www.wordarticles.com/Shorts/RibbonVBA/RibbonVBADemo.htm

Alternativet er at prøve at bruge "SendKeys", hvor du så skal have tastet Alt plus det tegn, der er knyttet til den fane/Ribbon, du vil vise. Men du kan aldrig vide dig sikker på, om det tilknyttede tegn måske også bruges af en anden add-in.
Avatar billede herch Nybegynder
02. marts 2010 - 14:14 #2
Tak for info - det vil jeg prøve, send lige besked, så får du point
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. marts 2010 - 14:59 #3
Kommer her.