Avatar billede Orchillion Nybegynder
23. februar 2010 - 23:16 Der er 6 kommentarer

Min computer crasher..

Hej alle sammen..

Nu har jeg det problem at min compuer crasher hele tiden og jeg har lige formateret den og installeret alle de nye driver.. jeg formateret den da jeg troede det ville hjælpe men nu er jeg bange for det er et hardware problem måske min Hardisk da den er ved at være meget gammel men er bange for at det måske kan være mit grafikkort selvom det er rimelig godt men den kan jo have fået nogle slag eller noget :/

Windows xp proffessionel
3,4Ghz dual core processer (intel)
2Gb kingston ram
76Gb intern hardisk (meget gammel)
1Tb ekstern  Hardisk
nVidia GeForce 9800 GT 512mb ram
En 680w Strømforsyning

Temperaturen skulle ikke være problemet den er kun høj ved processern den når helt op på 56-62 grader nogle gange men alt det andet når aldrig op over 35 grader..
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 07:01 #1
hvordan chrasher - det er et vidt begreb men det skulle vel ikke være explorer

start  den op og i øverste højre hjørne
tryk på funktioner
internetindstillinger
avanceret
nulstil

genstart browseren og lav de indstillinger du vil

m.v g
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2010 - 08:22 #2
Når du booter op, får du så nogle bip fra bios du notmalt ikke får? Det normale er et bip.
Avatar billede Orchillion Nybegynder
24. februar 2010 - 14:13 #3
Den er blevet meget langsom til at starte op engang imellem og der kommer kun den lyd som hardisken laver som om den sidder fast eller noget..??

Den crasher på den måde at når jeg f. eks spiller så går det i stå i 30sek så er jeg nød til at minimere spillet og åbne det igen for at den ikke fryser fast men så er alt bare underligt som blå træer folk er helt hvide teksten sår som tegn og der kommer mærkelig billder over det hele af en hånd eller et hus og til somme tider er skærmen bare BSOD (Blue screen of death) som nogen kalder det..

Det lyder som grafikkortet men det ville bare være underligt da den ikke bliver for varm og den er ikke ret gammel..
Avatar billede Hepdk Nybegynder
04. marts 2010 - 21:23 #4
Du skriver noget om at det kan være computeren har fået nogle slag.

Det kan være at dit grafikkort sidder løs i soklen, prøv at trykke det på plads.
Avatar billede Orchillion Nybegynder
07. marts 2010 - 14:09 #5
Tja den var skam det.. Jeg tror også den har fået nogle slag men nu kører det hele godt igen efter at have skiftet den ud..
Avatar billede mads375 Juniormester
03. juli 2013 - 16:03 #6
lukketid?