Avatar billede weblance Nybegynder
23. februar 2010 - 16:43 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Søger inspiration til menu på website

Jeg skal til at lave et nyt projekt og er i den forbindelse lidt i tvivl om hvilken slags menu jeg skal bruge. Jeg forestiller mig en grund opbygning i stil med:

Header
Menu
Indhold
Footer

Men hvilken slags menu er bedst at bruge anno 2010. Skal det være ren tekst krydret med css, rollover images, noget dynamisk med javascript . . . eller hvad???

På forhånd tak!
Avatar billede kluq Nybegynder
22. marts 2010 - 01:18 #1
Jeg ville foreslå at du laver en dropdown menu.. :)
Dropdown virker godt og er som regel også lettest at arbejde med for brugeren :)
Avatar billede zips Juniormester
22. marts 2010 - 01:50 #2
Her på http://www.dynamicdrive.com/style/ kan du se på nogle forskellige menuer, det du skal huske er at den skal være brugervenlig i forhold til dit layout og så er det helt op til din fantasi.
Avatar billede guldmand Nybegynder
29. marts 2010 - 13:39 #3
Nu ved jeg ikke om du har fundet svar på dit spørgsmål, men prøv evt at checke:

http://webdesignledger.com/tutorials/15-excellent-jquery-navigation-techniques-and-solutions

Der er 15 gode bud på hvordan du kan lave navigationen ved hjælp af jQuery plugins (Skrevet i JavaScript).

De plugins er gratis, til fri afbenyttelse.

Hvis du har brug for hjælp, eller flere spørgsmål så skriv til mig på guruguldmand@gmail.com