Avatar billede herch Nybegynder
23. februar 2010 - 11:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Duplex-print - VBA - Word 2007

Har nogle dokumenter, som skal kunne udskrives som duplex automatisk.
derfor skal der bygges en ribbon-knap der kan aktivere duplex, og når dokument er udskrevet, sætte printer tilbage til default.
Alle printere er i netværk, og der er forskellige modeller.

Har forsøgt med div. kode fra Microsoft-indlæg, men printer reagerer ikke på det, alt bliver udskrevet på 2 sider.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
28. februar 2010 - 17:02 #1
Har du forsøgt at optage en macro hvor du manuelt instiller printer til Duplex print (der er jo flere måder at udskrive duplex)

mvh dsj
Avatar billede dsj1972 Juniormester
28. marts 2010 - 21:43 #2
Hejsa,

Jeg ved ikke om du har fået løst dit problem, men jeg har lige været igennem det samme og fandt en mulig løsning som du måske kan benytte.

Men jeg havde en netværks printer som også skulle printe Dupleks på nogle dokumenter og andre ikke.

jeg fandt ud af at man på nogle printere kan lave profiler således at man kan have forskellige opsætninger.

Men har lige prøvet at installere samme printer 2 gange og så have hver sin opsætning på.

så man har Hplaser og hplaserdupleks

og så er det jo bare i koden at henvise til den printer man vil bruge på det dokument.

mvh dsj
Avatar billede herch Nybegynder
24. november 2010 - 14:24 #3
Send lige et svar, vi har først kunne her efter sommerferie, og det fungerede, så send lige et svar, for at få point.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
24. november 2010 - 15:29 #4
her med svar :-)