Avatar billede pegazuz Mester
21. februar 2010 - 21:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

spec til spillecomputer?

Min laptop er brækket ned. Til valg af ny pc står valget enten mellem en stationær eller en stor laptop, der kommer til at fungere som stationær for en stor del tid af gangen.

Mit behov er som mange andre:
- alskens almindelig normalt pc arbejde
- spillecomputer

(jeg spiller ofte spil der er et par år gamle, og er ikke umiddelbart låst af at min nye pc partout skal kunne trække alle de tungeste spil - spiller typisk shoot-em-up og bilspil - men vil gerne igang med Elder Scrolls, som vist er lidt tungere)

mit budget er rent umiddelbart 6-7000 kroner, men havde håbet at komme ned på 5000. Jeg vil helst have en laptop, men kan godt gå på kompromis hvis jeg kan få en tilsvarende kraftigere maskine.

Jeg er igang med at shoppe, men det er nogle år siden jeg har købt ny pc og er faktisk ikke helt med på hvad nutidens maskiner kan -

Jeg hører gerne tanker om dilemma om laptop vs. stationær. Men ellers vil jeg meget gerne have et par kommentarer til hvilke specifikationer skal jeg  typisk kigge efter når jeg er ude og shoppe spil computer og hvilke minimumskrav skal jeg stille til min fremtidige maskine?
Avatar billede ivanalhilali Nybegynder
21. februar 2010 - 21:59 #1
God processer, Intel core i5 eller i7 :)
Godt Grafikkort selvfølgelig.
og mindst 4GB Ram :)
Stor harddisk kunne os være en god ide, men hvis du vil bruge den som gamer computer så køb en stationær :D
Avatar billede drenriza Nybegynder
21. februar 2010 - 22:09 #2
Køb en stationær

Processor
Intel: Corei5/i7
AMD: Phenom II x4

RAM
DDR3 ram

GFX/Grafikkort
ATI,s 5xxx serie er i øjeblikket de bedste grafikkort.
DirectX11

er nok det mest væsenligste jeg kan komme i tanke om.
Avatar billede ivanalhilali Nybegynder
21. februar 2010 - 22:13 #3
Enig med ''drenriza'' :)
Avatar billede coderdk Praktikant
21. februar 2010 - 23:26 #4
Hvis du ikke selv vil samle den, faldt jeg over denne: http://www.fcomputer.dk/?show=system_showasproduct&system_id=3398
Hvis du tilpasser den med mindst en i5'er så tror jeg du er kørende ;)
Avatar billede chalde Seniormester
22. februar 2010 - 13:23 #5
Hvis du ikke vil samle selv, ville jeg personligt tage et kig hos www.topdata.dk
Umiddelbart en af de butikker du får mest for pengene pt.
F.eks: http://topdata.dk/product.asp?product=6721 (sammenlignet med den fra #4 er der en hel del mere power at hente for blot 400kr mere).
Avatar billede drenriza Nybegynder
22. februar 2010 - 13:36 #6
så finder jeg denne mere spændende
PC Nordic Xtreme Gaming PCNi5-4
Bedste pris: 6.399,00 DKK
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=708944

dog fortrækker jeg at samle selv, får mere for pengene der.
Avatar billede coderdk Praktikant
22. februar 2010 - 15:04 #7
#5, Topdata og føniks er nogenlunde samme priser - Og samme smæk for skillingen
Avatar billede chalde Seniormester
22. februar 2010 - 15:38 #8
#7 Og så alligevel ikke (skal du op i samme niveau, ryger FC computeren et stykke over 6k). Men FC har så et kabinet der måske er lidt mere lækkert end standardkabinettet hos topdata.
Avatar billede coderdk Praktikant
22. februar 2010 - 15:43 #9
#8, Ja, topdata med Antec Nine Hundred og ellers spec'et ens (topdata med 100W mindre PSU) koster ca. det samme ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
22. februar 2010 - 15:44 #10
(Det skal så siges, jeg måske hellere ville have topdatas gigabyte bundkort :P)
Avatar billede pegazuz Mester
28. februar 2010 - 21:34 #11
Hvordan har I det med køb af brugte computere? Er det de sparede kroner værd?

Formoder det må være bedre at købe fra butikker i stedet for private?

Hvor køber I helst ind?
Avatar billede coderdk Praktikant
28. februar 2010 - 23:41 #12
Jeg har ingen erfaringer og ville aldrig selv gøre det.
Men hvis der er kvitteringer osv, så er det vel ok - Hvis man da kan finde noget tilstrækkeligt vildt ;)
Avatar billede pegazuz Mester
15. juni 2010 - 23:15 #13
For at slutte denne tråd kan jeg nævne at det endte med at jeg investerede i en laptop Asus EEE 1201N, som jeg komme til at arbejde fra, og surfe fra - dog sat op med ekstern skærm og keyboard...

også investerer jeg i en xbox eller PS til at spille på.

Tak for jeres input.

Hvis der er nogen der føler for at tage del i pointnene så er det nu, der skal slås til.