Avatar billede freddyf Nybegynder
21. februar 2010 - 13:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gratisdns domæne på google site - Problemer!

Jeg har lavet en hjemmeside vha sites.google.com og har nu købt et .dk domæne, via gratis dns, som jeg gerne vil have som adresse.

Jeg har fulgt denne guide: http://siteshelp.kccloudsolutions.com/step-by-step-guides/cnamealiasmappinghowdoesitallwork , men det fungerer ikke.. Jeg prøvede igår at lave en URL forward, hvillket fungerede fint nok, men her blev www.eksempel.dk kun vist selvom jeg gik ind på undersider som ex nyheder (Her vil jeg gerne have der står www.eksempel.dk/nyheder)

Inde på min admin side på gratisdns går jeg ind under primær dns > ændre dns > tilføj CNAME, ifølge guiden skal jeg her skrive ghs.google.com under "vært" og www under katagonisk navn. Dette vil gratis dns ikke acceptere.. Nogen der kan se hvor min fejl ligger og kan hjælpe mig videre?

Spørg endelig om yderligere information!
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2010 - 13:42 #1
Fordi du skal skrive www.ekspempel.dk i kanonisk navn
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2010 - 13:44 #2
Og nu virker www.ekspempel.dk ikke og tvivler på at det er registreret til dig.
Avatar billede freddyf Nybegynder
21. februar 2010 - 13:50 #3
Hej.
www.eksempel.dk er ikke mit domæne, men bare et eksempel..

når jeg skriver www.eksempel.dk i kanonisk navn og ghs.google.com i vært siger gratisdns dette til mig: Vært ikke en del af domæne.
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2010 - 14:00 #4
Vært: www.ekspempel.dk
Kanonisk Navn: ghs.google.com
Avatar billede freddyf Nybegynder
21. februar 2010 - 15:57 #5
gør det nogen forskel om man skriver "www.eksempel.dk" eller bare "www"?

Guiden vil have at jeg skriver "www" så vidt jeg forstår den..
Avatar billede freddyf Nybegynder
21. februar 2010 - 16:08 #6
Nu har jeg oprettet
Vært: www.ekspempel.dk
Kanonisk Navn: ghs.google.com

inde i gratis dns og desuden redirektet url således at når man taster eksempel.dk skulle blive redirected til www.eksempel.dk.

Herudover har jeg tilføjet webadressen www.eksempel.dk inde under fanebladet webadresse i sites.google.com.

Når jeg trykker www.eksempel.dk siger den dette: DNS-fejl - serveren blev ikke fundet

Skal jeg bare have bedre tålmodighed, eller gør jeg noget galt?
Avatar billede freddyf Nybegynder
21. februar 2010 - 16:41 #7
Nu virker det. Man skal bare have lidt tålmodighed.
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2010 - 19:22 #8
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 19:35 #9
(Advarsel, reklame: http://no-www.org/)