Avatar billede swk Nybegynder
21. februar 2010 - 11:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fejlode 39? hjælp

hej igen alle eksperter :)

jeg har igen stødt på et problem som jeg ikke kan løse og som jeg håber i virkelig kan hjælpe mig med..

jeg har fornyeligt formateret min bærbar (zepto 6625wd) og installeret alle driver og opdateringer til windows osv. (bruger xp pro) og da jeg så tjekker mit webcam (Bisoncam Nb pro) virker det ikke? jeg har kigget inde i enhedshåndtering, der er en gul udråbstegn ud for og når jeg kigger efter fejlen står der "windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. driveren er muligvis beskadiget eller mangler (kode 39)" ?
jeg har prøvet og afinstallere og installere driver og jeg har også prøvet og fjerne hardwaren under enhedshåndtering og installere igen, men intet hjælper..
det er anden gang jeg formatere bærbaren indenfor kort tid, håber ikke jeg skal formatere igen.. jeg har googlet rundt men forstår ikke helt det der står..
håber virkelig i kan hjælpe :)
på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 13:04 #1
http://www.howtodrivers.com/model18528.html

ellers kan du prøve med denne her om den kan finde den

http://www.devicedoctor.com/

eller denne her så du kan komme lidt nærmere

http://www.piriform.com/speccy

der findes et program der hedder drivermax men det er for de lidt øvede men med det kan du hente 2 drivere om dagen i freeware versionen - den virker også i win 7

http://www.innovative-sol.com/drivermax/
Avatar billede swk Nybegynder
21. februar 2010 - 13:29 #2
den første skal man betale for :(
den anden fandt ikke driveren til webcam den
den tredje forstår jeg ikke ?
den fjerde går jeg heller ikke ud fra at jeg forstår, hvis det er for de øvede :)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 14:01 #3
har du prøvet
når jeg skriver de øvede ved jeg ikke hvor meget du ved
den 3 kunne måske have givet en ide
men prøv nu alligevel
du skal lade dig registrere og har ret til at hente 2 gratis drivere om dagen i freeware versionen

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
21. februar 2010 - 14:23 #4
Drivermax er ikke noget almindeligt program, hvor man bare
får en nøgle, og så kører det. De drivere man henter fungerer
kun med Drivermax - OG hvad værre er, Drivermax kræver ret til
at bruge de drivere man allerede har på sin computer. Og får de
ikke lov til det, får man heller ikke lov til at hente driver.
Desuden er det fyldt med reklamer.
Nu har jeg set det, og omgående slettet det igen.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 14:34 #5
off-line

hvad mener du
den version af programmet kender jeg ikke da jeg har prøvet det
jeg installerede det og lod mig registrere og så virkede det

der er 2 måder du kan bruge den på
du kan hente dine drivere 2 om dagen
når du er færdig efter antal xx dage
laver du et backup og lægger på et ekstern drev
ved geninstalering af f.esk win 7 kan man installere drivermax og lade den gøre det for dig_______MEN

du kan jo også i enhedshåndtering lade den søge på mappen med alle driverne og der vil den jo finde den den skal bruge
du skal jo ikke ud og finde den igen den ligger der jo

du må have lavet noget forkert
jeg så heller ingen reklamer
Avatar billede off-line Nybegynder
21. februar 2010 - 14:37 #6
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 14:55 #7
ok så er jeg med

jeg har INGEN spyware eller noget andet modtaget fra dem.

men det er jo et valg man kan foretage - men så lever man uden den funktion hvis det er det eneste sted driveren ligger

jeg har prøvet at vise manden nogen muligheder han kan bruge -  det er de eneste han har fået af brugelige ting

tror ikke det her fører til noget
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&q=driver+Bisoncam+Nb+pro&btnG=S%C3%B8g&lr=&aq=f&oq=

ellers er det et købe program vi skriver om for det kan og er et af de bedre

http://www.driver-soft.com/

m.v.h
Avatar billede off-line Nybegynder
21. februar 2010 - 16:23 #8
treatmenice
Nu har jeg prøver Driver genius 9 pro.
Det fandt 4 kritiske problemer, og her er resultatet:
http://peecee.dk/upload/view/226944
Avatar billede off-line Nybegynder
21. februar 2010 - 16:30 #9
treatmenice
Du har lagt dette link:

http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&q=driver+Bisoncam+Nb+pro&btnG=S%C3%B8g&lr=&aq=f&oq=

Det er da et udmærket link. Er der virkelig ikke en mulighed her?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 17:08 #10
#8
den første røde er dit netværkskort
den anden er skærm driveren
den 3 er tror jeg din cpu men er ikke sikker
nr 4 er din lyd som giver sig selv

men husk lige at være skeptisk og bagefter lav et backup af driverne og læg på et andet drev eller drev bostav hvis du har flere.

#9
jeg kan ikke lige overskue mulighederne i den link

det der er problemet med drivere er at dem der har dem laver købe programmer for at sælge - dem der er freeware er knap så gode som drivermax men man kan jo selvfølgelig købe en korttids licens og hente det der skal bruges og gemme dem

men hvad man gør med aldi computere med et bundkort der hedder jm70 eller hvad de kan hedde er en anden god historie (ment som et eksempel)det findes ikke
Avatar billede off-line Nybegynder
21. februar 2010 - 18:08 #11
Ja jeg er godt klar over, hvad driverne er til. Og ja, 3 er til
chipsettet. Ville bare vise, at programmet fejlede på 3 ud af 4.
Programmet er ikke freeware, og man skal vist ikke bruge penge på det.
#8 det må vel være op til spørgeren at kikke det igennem.

En Aldi computer, med ukendt bundkort, ville jeg ikke selv købe.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 19:35 #12
der er ingen rigtig gode freware programmer eller der er slet ikke noget der er frit der duer sådan er det.

jeg brugte før i tiden noget der hed driverguide men mener at man skal være registret for at bruge den men koster ikke noget -
den var lidt uoverskuelig derfor gik jeg væk fra den

men her er den

http://www.driverguide.com/
Avatar billede off-line Nybegynder
21. februar 2010 - 19:53 #13
Tak for linket, men jeg har ikke selv brug for det, så jeg
ovelader det til spørger. De andre prøvede jeg bare af nysgerrighed.
Efter Drivermax har jeg lagt et nyt Image ind. Vil ikke risikere,
at der ligger noger spyware fra dem, så de kan snage i mine driver.
Faktisk fungere Drivermax som et Peer to peer program, og den
slags holder jeg mig helt fra. Lukker kun virusscanner ind i min
computer. Og antispyware fungere jo ikke, når man selv har inviteret fremmede ind.
Så spørger må selv igang med at prøve noget. F.eks. fra dit link:)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2010 - 06:58 #14
#13
en lille en til dig alligevel

nu ved du jo om nogen hvilken forskel der er på en prøve version og en med fulde rettigheder.
der er altid nogle restrektioner eller andet i en prøve version

m.v.h
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 13:15 #15
Jo det har du da ret i, men angående Driver genius, så gjode jeg det, jeg ofte gør; "låner" en nøgle på nettet. På den måde, kan
man lege med mange programmer, man alligevel ikke vil købe. Og
det skader jo ikke nogen:)
Avatar billede swk Nybegynder
22. februar 2010 - 19:03 #16
problemet er løst :)
der var en flink herre der løste problemerne for mig :)
jeg lukker
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 19:16 #17
Og hvad med treatmenice som har forsøgt at hjælpe med sine link,
er han en flink herre, som som fortjener f.eks. en tak for kommentarerne, eller lignende?

Blot at skrive "Jeg lukker" er bare så uhøfligt.
Avatar billede swk Nybegynder
22. februar 2010 - 19:47 #18
jeg undskylder mange gange, håber ikke jeg har fornærmet nogen :)
jeg fik hjælp af en anden herre via fjernsupport :)
jeg brugte ikke linkene da du skrev noget med reklamer osv. :)
men mange gange undskyld

problemet var at min driver ikke virkede til kameraet, så jeg fik en anden driver og installere den :)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 19:55 #19
Ja ok da, syntes da at treatmenice fortjente en lille venlig bemærkning:)