Avatar billede scivias Nybegynder
19. februar 2010 - 15:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændring af hjemmeside

Hej eksperter
Vedhæftede hjemmeside http://www.kaerbo-valby.dk er svær at finde i hel version på nettet - da søgemaskinerne undlader menuen i deres resultater. Folk sidder altså med en amputeret side, når de går ind på linket.
Det er jeg træt af og ville hellere bare have at siden er uden menu, men opbygget med tabeller.
Hvad er den nemmeste vej til det? Og ikke mindst - hvis siden skal kunne tilpasse sig forskelige brugeres skærmopløsninger, hvor bred skal jeg så gøre siden. Skal det være i pixels eller procent. Jeg sidder med en ældre version af Dreamweaver, som jeg kun udnytter minimalt, så svar venligst på "dummies"-niveau.
På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2010 - 16:09 #1
Det store problem på hjemmesiden er at der benyttes frames - så undgå frames og iframes. Om tabeller så er det rigtige erstatningsvalg kan diskuteres - jeg vil mene divs er det rigtige valg til design og at tabeller kun skal bruges til det de er beregnet til, altså visning af tabullerede data.

Hvis siden skal tilpasse sig forskellige opløsninger er du nødt til at køre med procent - men det giver ofte nogle uheldige bivirkninger og derfor vælger langt de fleste at køre med faste mål i pixels.
Avatar billede mikaelch Novice
19. februar 2010 - 20:03 #2
jeg ville bruge et af stanard cms systemer der er på markedet wordpreess f.eks.

derved undgår du disse problemer og får en side der findes i søgemaskinerne
Avatar billede Himbear Nybegynder
20. februar 2010 - 01:22 #3
Jeg synes også, at du bør anskaffe dig et CMS.

Jeg ved ikke om I har mulighed for at bruge penge på en ny hjemmeside, men hvis I er interesseret vil jeg gerne give et tilbud på en hjemmeside med et CMS og et webdesign. Jeg kan lave et webdesign, hvor jeres information bliver præsenteret bedre, og hvor det hele virker mere overskueligt og professionelt.

Du er velkommen til at kigge på www.tinocordes.dk og eventuelt skrive en mail til mail@tinocordes.dk

Sig til hvis du har nogle spørgsmål!
Avatar billede swon Nybegynder
20. februar 2010 - 09:34 #4
Hej scivias,

Du er velkommen til at kontakte mig, for et uforpligtende tilbud på en ny brugervenlig og søgemaskine venlig hjemmeside med CMS.

kig ind på: http://www.hjemesideshoppen.dk

Mvh. Sven Philipsen
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:47 #5
lukketid?