Avatar billede yrom Nybegynder
18. februar 2010 - 17:38 Der er 4 kommentarer

Lydproblem via HDMI

Hejsa.

Jeg har lige fået ny PC, hvor jeg har et Geforce GTX 260 skærmkort. Til det har jeg sat min alm 20" skærm, men nu har jeg også sat mit 26" phillips Lcd tv til.

Mit spørgsmål er hvordan jeg kan sende lyd gennem HDMI kabal samtidig med at jeg for lyd gemmen mit Logitech surrondsæt. Og om man overhovde kan gøre det ???

Håber at der er nogen der kan hjælpe !!
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. februar 2010 - 17:54 #1
Kontrolpanel->lyd og derinde vælg Digital outputenhed under fanen Afspilning.
Avatar billede yrom Nybegynder
18. februar 2010 - 18:06 #2
hmm det kan jeg ikke få den til. Når jeg slå det ene til slår den automatisk det andet fra
Avatar billede Bodillen Nybegynder
18. februar 2010 - 18:30 #3
Det må kunne gøres med en splitter/switch/converter af en slags - hvilke indgange har dit surroundsæt?
Avatar billede yrom Nybegynder
18. februar 2010 - 19:46 #4
Det har ikke nogen indgange foruden dem man tilslutter til computeren og det er bare en front/rear/sub. (tilsluttet med phonestik)
Og så er der 5 stik til de 5 højtalere

Jeg ved ikke om jeg har forklaret det godt nok, men jeg kunne godt tænke mig at der kom lyd ud både på subben, og på fjernsynet samtidig. Så kunne jeg få noget mere dybdelyd/Bass ud af de film jeg ville afspille via mit blueraydrev.