Avatar billede LostInTheWorld Nybegynder
17. februar 2010 - 18:06 Der er 6 kommentarer

Hvordan får jeg firewall'en ned igen?

Mine forældre har sat en firewall op på en hjemmeside jeg gerne vil ind på. Jeg vil nødig bede dem om at fjerne den. Min far har adminstratorrettigheder på min computer, så der er vidst ikke så meget jeg kan gøre. Har windows 7 og internet explorer. Hvad kan jeg gøre for at få firewall'en fjernet?
Avatar billede haverslev Novice
17. februar 2010 - 18:44 #1
Nu er der jo nok et formål med at din far har sat den firewall op.
Det er vel hans hensigt, at forhindre dig i at gå ind på den side, så tror du ikke der er klogere at lade være med at "brude" hans spærring og få en masse ballade ud af det :-)
Avatar billede Vandreren Novice
25. marts 2010 - 16:45 #2
Hvis du bare vil have adgang til en hjemmeside, så vil det nemmeste nok være at boote på et Linux-system (med en browser) på en cd/dvd eller usb-nøgle.

Så slipper du også for at lave ændringer på W7-systemet, som nemt kan opdages/afsløres.
Avatar billede haverslev Novice
25. marts 2010 - 20:20 #3
Tja, hver sin holdning :-)
Avatar billede Vandreren Novice
25. marts 2010 - 20:38 #4
Før eller siden ville LostInTheWorld opdage den mulighed. ;-)

Internettet er ikke et godt sted for hemmeligheder.
Avatar billede haverslev Novice
25. marts 2010 - 20:42 #5
Tja, men via et svar fra eksperten, det synes jeg ikke er iorden.
Det er blot min holdning til det, da jeg også havde stille div. regler op for min søn :-)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
10. maj 2010 - 16:13 #6
Du kan lave en ny administrator bruger med denne batfil selvom at du ikke er admin.

@echo off
net user (brugernavn) (kode) /add
net localgroups administratorer (brugernavn) /add

udskift brugernavn med hvad at admin kontoen skal hedde og kode, men ja koden til kontoen. Dobbelt klik på bat filen > log af og log på med din nyoprette adminkonto og slå firewallen fra.

Ganske enkelt, men din fra får nok et føl på tværs.

Men du kan vist godt slette den igen med dette script

@echo off
net user (brugernavn) (kode) /del
net localgroups administratorer (brugernavn) /del

ellers skal du skrive delete.