Avatar billede jonas_h Nybegynder
17. februar 2010 - 15:46 Der er 2 kommentarer

Backup af MSSQL fra ekstern server

Jeg har webhotel hos Surftown, og vil gerne have lavet en backup af min database så jeg kan få den op og køre lokalt på min udviklingsmaskine.

Ved I hvordan man kan få genereret en .bak fil fra serveren? Når jeg gør som jeg plejer i SQL Studio Management kan jeg kun vælge at lave backup på selve serveren og ikke min lokale compyuter.

Jeg har prøvet værktøjet "Dtaabase publishing wizard" men synes ofte det fungerer dårligt og giver fejl når jeg prøver at køre den generede fil lokalt.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
17. februar 2010 - 20:19 #1
Du skal som minimum have backupadmin rollen på db-serveren + have adgang til samme share som du har adgang til via Ftp.

Kontakt Surftown og hør om du har det!
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. marts 2010 - 12:09 #2
Når du har Surftown - MENER JEG (ER IKKE HELT SIKKER) - at den eneste mulighed er at få dem til at lave en .bak og ligge den på din FTP, så du kan downloade den.

Alternativt skal du snakke med dem om at at sætte din konto op til at kunne lave Backup direkte ned i din egen FTP mappe, så kan du downloade den derfra.