Avatar billede Koudal Nybegynder
15. februar 2010 - 19:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Sidetal i word!

Jeg skal have sat sidetal i en rapport, men under sidetal kommer der bare en masse grå bokse frem. Jeg bruger MS Office 2007.
Jeg kan ikke se sidetalsdesigns. Det samme gælder for sidehoved, sidefod. Jeg kan ikke få lov at vælge noget. Jeg fandt på MS Office's support side en beskrivelse af hvad jeg skal gøre.

http://office.microsoft.com/da-dk/word/HP012265131030.aspx

Men det vil heller ikke virke.
Nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

Jesper
Avatar billede nott Nybegynder
15. februar 2010 - 19:11 #1
Har du prøvet om det virker i OpenOffice?
http://da.openoffice.org/
Avatar billede Koudal Nybegynder
15. februar 2010 - 19:18 #2
Nu arbejder jeg i Word, da det er det vi har på skolen. Jeg har samme program installeret på min stationære computer og der virker alt som det skal. Problemet er på min laptop, hvor jeg har afinstalleret og installeret Office 2007 3 gange nu og stadig med samme resultat. Er ikke interesseret i at bruge OpenOffice. Vil bare gerne have Min Office-pakke til at virke efter hensigten.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. februar 2010 - 19:24 #3
Koudal >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede Koudal Nybegynder
15. februar 2010 - 19:26 #4
Ahh, okay :)
Avatar billede nott Nybegynder
15. februar 2010 - 19:30 #5
Mange som gennem lang tid har brugt det samme program og har været meget glade for det i perioder, har typisk meget svært ved at indse at det program de bruger rent faktisk er et mindre godt program, og derfor er det fuldt forståeligt at man har svært ved at indse at man nok bliver nød til at udskifte det velkendte med noget nyt.
Så der er ikke noget forkert i at man er lidt urolig for det ukendte og lidt utryg ved at skulle til at tænke nyt. Men nogle er bliver man altså bare nød til det. Og heldigvis, kan man da sige, for ellers ville verden jo stå helt stille.
Så prøv at tygge på det nogle dage, så kan det være du langsomt vender dig til tanken om at man nok bliver nød til at prøve at tage springet ud i noget nyt og ukendt. (OpenOffice)

Mvh
Avatar billede Koudal Nybegynder
15. februar 2010 - 19:41 #6
Nej, det kommer aldrig på tale.
Vi skal bruge Office 2007 på mit studie, desværre.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
15. februar 2010 - 19:42 #7
nott- Han spørger til et problem i MS Office og din løsning er at skifte til et (mindre godt) gratis alternativ. Hvis jeg spørger til et problem i Windows vil dit svar så også være, at jeg skal skifte til Linux?

Han bliver da bestemt ikke nødt til at skifte til noget der er dårligere, når han har et dyrt Office program.

Nå til spørgsmålet.

Jeg ved ikke om det kunne være det, men er det format du har åbnet et ældre format? Hvis det er, så vil der står noget i stil med kompatibel tilstand.
Avatar billede Koudal Nybegynder
15. februar 2010 - 19:53 #8
Nej, det er en rapport jeg har skrevet på selv samme computer i Office 2007. Jeg har samme problem hver gang jeg skriver i Word på min laptop, men ikke på mine 2 stationære computere.
Avatar billede JArndal Nybegynder
15. februar 2010 - 20:20 #9
vi er enige om at du er gået ind i menuen "indsæt" og derinde har fundet sidetal, ikke?
Avatar billede Koudal Nybegynder
15. februar 2010 - 20:26 #10
Haha, ja selvfølgelig :)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. februar 2010 - 20:37 #11
Du kan evt. prøve at omdøbe default.dotx til noget andet. Word burde selv oprette en ny, når programmet startes igen.
Det er en skjult fil, som (måske) ligger på placeringen
c:\programmer\microsoft office2007\office12\1030
(Det kommer lidt an på hvilken version af Windows du bruger)

Prøv at omdøbe den (mens Word er lukket) og se om det hjælper.
Hvis ikke, kan du jo bare omdøbe tilbage igen.

Jeg aner ikke om det vil hjælpe......
Avatar billede Koudal Nybegynder
15. februar 2010 - 21:07 #12
Det virker desværre heller ikke.
Men det burde heller ikke være nødvendigt.
Det er samme problem hvis jeg starter på et helt nyt dokument i word - Sidetal virker bare ikke og jeg får ingen eksempler.

Jeg kører windows 7, forøvrigt.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. februar 2010 - 21:22 #13
Det er samme problem hvis jeg starter på et helt nyt dokument i word

Netop derfor foreslog jeg at omdøbe default.dotx
Alle nye dokumenter er baseret på den skabelon, og derfor kunne det tyde på at den er fejlbehæftet.

Oprettede Word en ny default.dotx da du omdøbte den gamle?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. februar 2010 - 22:17 #14
Koudal:
Som jeg forstår det, er det selve listerne, hvorfra du skal vælge sidetal mm., der ser forkerte ud, så du ikke kan vælge noget indhold fra dem. Indholdet deri kommer i Word 2007 fra en fil, der hedder Building Blocks.dotx. Denne fil er sandsynligvis/muligvis beskadiget, og du kan få Word til at lave en ny, frisk fra fad.

Der findes en version under din brugerprofil og en på system-niveau. Prøv først, om det ikke løser problemet at få lavet en ny under din brugerprofil:

1. Luk Word.
2. Åbn en Stifinder.
3. Find mappen:

C:\Documents and Settings\[dit brugernavn]Application Data\Microsoft\Document Building Blocks\1030

4. Hvis du deri kan se en fil med navnet Building Blocks.dotx, så omdøb den til f.eks. Building BlocksOLD.dotx.

5. Start Word igen og se, og det har løst problemet. Hvis det har, kan du slette den omdøbte fil.

---------------------------
Tip: Du kan "bladre" til den rigtige mappe ved at skrive følgende, hvis du har Windows XP:
%appdata%\Microsoft\Document Building Blocks\1030
Hvis du har Vista eller Windows 7 (som jeg ikke kan teste her):
%appdata%\Roaming\Microsoft\Document Building Blocks\1030

Dvs. at %appdata% finder hele vejen til mappen Application Data.

Bemærk, at 1030 knytter sig til en dansk version af Word. Hvis det er en engelsk version, hedder mappen 1033.

Der er en længere forklaring på engelsk i denne Microsoft-artikel, "I don't see galleries of page numbers, headers and footers, cover pages, or equations":
http://office.microsoft.com/en-us/word/HA102033461033.aspx
Avatar billede Koudal Nybegynder
15. februar 2010 - 22:48 #15
Tusind tak. Mit problem er løst nu :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. februar 2010 - 23:13 #16
Hej Koudal
Ud fra det, du skriver, ved jeg ikke med sikkerhed, om det var min forklaring, der hjalp dig til at løse problemet. Hvis det var, så velbemomme - og her er et svar...
Avatar billede nott Nybegynder
15. februar 2010 - 23:52 #17
lene-fredborg
Tror nu snare det var min forklaring der hjalp ham, men fred være med det, tag du bare pointene.. ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2010 - 00:21 #18
nott >> Det er da noget værre sludder, det du kommer med???

Du har ikke engang prøvet på at løse problemet.....  :-)
Avatar billede Koudal Nybegynder
16. februar 2010 - 17:35 #19
Jeg giver Lene den fulde ære for løsningen :)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2010 - 18:18 #20
Du skal lige huske at lukke spørgsmålet.  :-)

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for Lene's svar, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.