Avatar billede qv20 Nybegynder
14. februar 2010 - 19:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

en fast ip og en dynamisk

Hej. Jeg skal kommunikere med en plc(ip-adr) og en touchskærme(ip-adr) via en switch. Jeg ville gerne være på nette samme tid. Problemet består i at den router jeg er på har dynamisk ip. Kan jeg have forbindelse med 2 faste ip samme tid. De har slet ikke samme ip adr. De hedder 10.3.250.1 og 10.3.250.2 og min dynamiske hedder 192.168.9.10
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. februar 2010 - 20:54 #1
Enten skal du ændre de statiske ip'er til 192.168.9.XXX
eller også ændre den dynamiske i din router til 10.3.250.XXX
Avatar billede natas-dk Nybegynder
14. februar 2010 - 21:26 #2
1: Hvis muligt så skift ip-adr på de 2 enheder du skal have fat i ..
så de har en 192.168.9.x

2: eller hvis du kan omkonfigurer din router..
så lav den om til 10.3.250.x nettet..
10.x.x.x  er også et privat ip range.

3: Mener godt man kan sætte 2 ip-adr. på et interface.. (kommer nok an på OS, men i server udgaverne kan man godt)

4: Sæt et netkort mere i din pc, kan godt sidde i samme switch..(bare ikke route mellem dem..) med en ip adr. i 10.3.250.x nettet.
Avatar billede garfildkat Nybegynder
15. februar 2010 - 10:43 #3
hvis du køre med windows kan man sette et sekunder netværk op på samme net kort så den har to ip-adr
Avatar billede natas-dk Nybegynder
15. februar 2010 - 12:02 #4
garfildkat har ret...

under TFCP/IP indstillinger.. hvis du tager "avanceret"
så kan du tilføje flere ip adresser til samme netkort...

dog kun med fast ip adr. ikke hvis den står til DHCP..