Avatar billede 2pretty4u Mester
14. februar 2010 - 17:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HDD til brug ved både Mac og PC, hvilket format og hvordan?

Kære Eksperten

Jeg har erhvervet mig en Samsung Pocket edition 250 GB ekstern harddisk, som jeg hovedsageligt vil bruge på min Macbook.
Jeg formaterede harddisken til brug ved Time Machine og Mac'en har så formateret harddisk til GPT format i stedet for det format harddisken blev leveret i. Det format harddisken blev leveret i kunne både bruges til PC og MAC (ved dog ikke hvilket format det var).

Spørgsmålene er:

- Hvilket format er bedst til brug ved både PC og MAC?
- Hvordan får jeg formateret harddisken til det format?
- Min PC kan ikke se harddisken når jeg tilslutter den, og jeg kan ikke formatere den via, diskhåndteringen.
- Burde jeg bare lade harddisken blive i GPT format når jeg nu, 95% af tiden skal bruge harddisken til Mac'en.

Håber i kan kaste lidt lys over sagen

På forhånd tak

2pretty4u
Avatar billede 2pretty4u Mester
14. februar 2010 - 18:20 #1
Jeg fandt selv svaret. :)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. februar 2010 - 21:54 #2
Hej
Det var da dejligt for dig, jeg ville have lagt svaret ud så andre også kunne lære lidt nyt ;-)
Avatar billede 2pretty4u Mester
14. februar 2010 - 22:53 #3
Selvfølgelig..

Mac'en har et program kaldet "diskværktøj", som findes under programmer --> Hjælpeprogrammer..

Derinde kan man formatere ens harddisk til det format man foretrækker / behøver :)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. februar 2010 - 00:17 #4
Sådan, tak skal du have.