Avatar billede rbb Praktikant
14. februar 2010 - 16:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB nøgler afvises

Jeg har fået et underligt problem, som jeg håber en af jer kan gennemskue.

Hver gang jeg sætter en USB-nøgle i min PC, så bliver læsningen af den afbrudt og drevet bliver  deaktiveret af windows. Jeg har testet for virus og testet USB nøglerne på andre PC'ere - og her virker de fint.

Øvrige USB apparater virket fint, så jeg er lidt på bar bund om problemet...
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2010 - 16:44 #1
Prøv at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur hvis det er en stationær pc)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede Novice-1 Forsker
14. februar 2010 - 16:50 #2
Hej

må jeg blande mig og få svar ved samme lejlighed, også angående USB nøgle
-når jeg sætter min nøgle i spørger computeren om den skal defragmenteres. Og jeg får ikke andre muligheder
Nøglen er et par år gammel, og har forstået de ikke holder evigt

er der nogle firmaer i københavnsområdet der kan redde dataen til en  fornuftig penge, nogle af dem, også dokumenter fra en bestemt periode,dem har jeg kun på nøglen

på forhånd  tak

holger
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2010 - 17:00 #3
Novice-1 > bliver den vist som RAW i filsys ?

Ang. RAW:
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html

Ang. få data ud:
http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2010 - 19:53 #4
eller puppy linux til at få data ud.
Den er hurtig lavet,da den ikkeer ret stor. Ved dom ikke om den vil se dit usb-stick

http://bjergs.net/puppy_live.html
Avatar billede Novice-1 Forsker
14. februar 2010 - 22:55 #5
Kigger på det om nogle dage!!! hvor jeg får bedre tid
har overhovedet ikke erfaring med den slags

pludselig kommer jeg til at tænke på om det kan have noget  at gøre med at den næsten udelukkende har været brugt til en 64 bit maskine (med windows 32 bit)
men en af de sidste gange jeg brugte den, det var til en 32 bit maskine
-jeg tror nu snarer at den har lagt en anelse for varmt i sommerus og lejlighed + alder
Avatar billede rbb Praktikant
14. februar 2010 - 23:47 #6
haverslev:
Den prøver jeg.

Novice-1: Hvis du har yderligere om dit stick - så opret et spg. til dette, da det ikke har noget med denne sag at gøre...
Avatar billede Novice-1 Forsker
17. februar 2010 - 14:44 #7
ja for min skyld kan du godt lukke

burde jo være mig der gav point, hvis det lader sig gøre

novice
Avatar billede haverslev Novice
17. februar 2010 - 17:58 #8
Novice-1 du kan ikke give points i en andens spørgsmål - for at give points, så skal der oprettes et spørgsmål som der kan lægges et svar i.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede rbb Praktikant
20. februar 2010 - 19:33 #9
Haverslev:
Har prøvet dit løsningsforslag - dog uden den store succes.

Efterfølgende har jeg testet for virus med forskellige programmer - og norton identificerede en virus "Trojan.Fake Av!gen11". Den har jeg så fået fjernet - men problemet er der stadig...

Haverslev - lægger du et svar, så lukker jeg spg.