Avatar billede Whitehat Nybegynder
11. februar 2010 - 13:36 Der er 12 kommentarer

Hvad er Ms Sql Server?

Hej jeg er godt nok lige begyndt med at lære kodning med Asp.net c# , problemmet er den hjemmeside som jeg laver klikker jeg bare på ctrl+f5 så bliver den vist i en browser.  Men hvad fanden er Ms Sql Server for noget , der en som spurgte mig om jeg ikke skulle installere Ms Sql Server på min computer , hvad bruger man det til??? Altså jeg laver min databser ind på visual studio. Nu har jeg aldrig lagt nogen hjemmesider op. Men ja hvad er MS SQL SERVER ??  helst en dyb forklaring på hvorfor jeg skal have det og hvad jeg kan bruge det til.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 13:41 #1
Prøv at smide overskriften fra dit indlæg ind på Google...
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2010 - 13:44 #2
MSSQL er databaseserveren og aktive server sider (ASP) bruger databasen til at opbevare det dnamiske indhold. ASP arbejder fint sammen med MSSQL, men du skal være opmærksom på at en sådan koster en del, der er dog alternativer
Avatar billede Whitehat Nybegynder
11. februar 2010 - 13:51 #3
Jamen det jeg ikke fatter er at jeg har en database liggende ind på min visual studio , altså koder jeg en hjemmeside kan jeg se det ved at klikke på ctrl+f5 , og jeg laver mine databaser ind på visual studio.  Men hvad er så grunden til at ms sql er der? altså hvorfor skal jeg have det jeg fatter nada!
Avatar billede Whitehat Nybegynder
11. februar 2010 - 13:55 #4
Visual Studio Proffesional.

For der en som skal sende mig en hjemmeside og han siger jeg skal have ms sql for at se den?
Avatar billede Whitehat Nybegynder
11. februar 2010 - 13:57 #5
Det er vel måske sådan en til at køre en server derhjemme med?
Avatar billede Whitehat Nybegynder
11. februar 2010 - 13:57 #6
Lost grrrrrr
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2010 - 14:07 #7
mon ikke den database du arbejder med er lillebror til SQL Server - nemlig SQL Express, en database der både kan ligge på en Server eller som en fil.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2010 - 19:58 #8
som keysersozeskriver, så er der forskel på dit udviklingsmiljø og så det miljø som dit site skal eksisterer i når det skal være tilgængeligt for brugere.

En forskel er blandt andet antallet af samtidige brugere der er på. på dit udviklingsmiljø er det kun dig, på produktions miljøet er det forhåbentlig rigtig mange samtidige brugere.

Man må også gå ud fra at din løsning skal udvikle sig med brugergenereret indhold, hvorfor størrelsen af databasen vil vokse med tiden.

Du er simpelthen nødt til at vide hvad du har at gøre med og hvordan din applikation virker. og så er det meningen at du genskaber de forholds som du har i dit udviklingsmiljø på din server, men tunet til produktions belastningen.

Husk især licens problematikken, MSSQL koster en bundegård
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2010 - 20:05 #9
Men MSSQL Express kan være tilstrækkeligt i mange tilfælde og den er gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2010 - 01:56 #10
re #7)

SQLServer Express Edition er som navnet antyder en edition af SQLServer ikke et andet produkt.

For alle versioner af SQLServer gælder det at et program snakker med en server process som læser/skriver MDF filer.

Det eneste Express Edition kan anderledes er at starte en server process under den account man kører på (en såkaldt user instance).
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 01:01 #11
hvidhat?
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:46 #12
lukketid?