Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 13:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

sende besøgende af domæne videre til url vha DNS

hej experter

er det muligt at få en DNS-server til at sende en url retur i stedet for en ip?

jeg har et domæne som jeg gerne vil forwarde til en url (www.domæne.dk/bestemt/side.php)

kan man det?

pft
Avatar billede aburami Nybegynder
10. februar 2010 - 13:50 #1
Hej splazz.
Ja det kan man godt, hvor har du hostet henne?
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 14:00 #2
super

begge domæner er hostet hos curanet (123hotel) og jeg har adgang til dns-administration
Avatar billede aburami Nybegynder
10. februar 2010 - 14:03 #3
Så skal du bare ændre i din DNS, under PrimærDNS skulle du gerne kunne ændre URL-forward.
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 14:07 #4
jeg kan kun tilføje, redigere og slette records (A, CNAME, MX og TXT)
Avatar billede aburami Nybegynder
10. februar 2010 - 14:09 #5
Okay, så ved jeg ikke om du måske skal maile til dem.
For jeg plejer bare selv at gå ind i min DNS, og ændre URL-Forward, men jeg hoster godt nok ved 'gratisdns.dk'.
Men jeg tror da du kan maile dem, så skulle de nok få ordnet det i løbet af kort tid, nu hvor du ikke selv har mulighed for det.
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 14:10 #6
okay, jeg prøver lige at skrive til dem så - jeg vender lige tilbage :)
Avatar billede Stuffa1991 Nybegynder
10. februar 2010 - 14:16 #7
<?php
header( 'Location: http://www.sidenderskalforwardestil.dk/' ) ;
?>

Det ville være den nemmeste løsning

Dog hvis du mener at du skal transportere folk fra a - b

og de skriver www.sidenderskalforwardestil.dk/login.php fordi de tror de kan det så laver bare en htaccess fil med

RewriteEngine on
RewriteRule ^(.+)/$ index.php
ErrorDocument 404 http://www.sidenderskalforwardestil.dk/err/

Så ska du bare huske at lave en err.php page
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2010 - 14:21 #8
Den mulighed GratisDNS tilbyder har faktisk intet med DNS at gøre men er rent faktisk en Server som der er stillet op som gør det.

Det kan ikke gøres med DNS men via en Viderestilling som den GratisDNS tilbyder via deres ene server hvor der faktisk bliver oprettet en HTML fil som gør det.
Avatar billede aburami Nybegynder
10. februar 2010 - 14:27 #9
Okay, det vidste jeg så ikke.
Det viser bare den gode service.
Thumbs up for GratisDNS så!
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 14:27 #10
-> #8 - okay, så iver det mere mening.

-> #7 - det dur jo ikke når der ikke er et webhotel, men kun et domæne :) - jeg ville jeg gerne undgå at betale for hotellet.
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 14:52 #11
nå, det kan man ikke selv, men de kan gøre det for mig, så det er godt nok - smid et svar aburami, tak for hjælpen
Avatar billede aburami Nybegynder
10. februar 2010 - 14:56 #12
Selv tak :-)
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 15:05 #13
-> #12 - det var ikke et svar :)
Avatar billede aburami Nybegynder
10. februar 2010 - 15:39 #14
Det her er ;-)
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 15:44 #15
:)