Avatar billede smoother Nybegynder
09. februar 2010 - 16:43 Der er 6 kommentarer

Unmountable boot volume

Kære allesammen.

I søndags sad jeg og installerede en Hauppage dvb-c tuner med tilhørende software.

Efter dette slukkede min computer og kom med den blå skærm og følgende bemærkning:

"Unmountable boot volume" , samt en masse anden skrift (som vi alle kender)

Jeg har prøvet at gå i bios og starte op fra dvd drev med xp cd, men det virker ikke, den går igang med at indlæse og derefter gå til igen i blå skærm med samme besked...

Er der nogen der kan hjælpe.

Compaq cq60 er mærket på min computer.

På forhånd tak

                /Smoother
Avatar billede smoother Nybegynder
09. februar 2010 - 16:47 #1
Kan jeg købe en eksterne harddisk, installere windows på den via en anden computer, opstarte fra den efter den er tilsluttet min gamle computer og den vej få adgang til dos og slette eventuelle fejl eller redde de ting jeg har liggende som er værd at gemme....?
09. februar 2010 - 17:23 #2
... den nævnte procedure er ikke anbefalelsesværdig ...

Prøv om Puppy Linux kan læse harddisken -> http://puppylinux.com/download/index.html
'Brugsforvirring': http://bjergs.net/puppy_live.html
Avatar billede smoother Nybegynder
09. februar 2010 - 17:37 #3
Men når den i forvejen ikke vil indlæse en alm. windows disk, kan den så færdiglæse denne?`

Og er der ingen chance for at vende tilbage til "normal"?
09. februar 2010 - 17:40 #4
#2 alligevel... i første omgang...
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2010 - 19:53 #5
03. marts 2010 - 17:14 #6
(Hvad endte denne tråd med ?)
Og de andre -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/smoother (Dem der ikke er grønne) ...