Avatar billede jens_bach Nybegynder
09. februar 2010 - 12:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

V8 bånd læser

Hej ...

jeg har nogle v8 bånd fra "gammel" tid og jeg vil gerne have det over på min hd.
er der nogle der har en ide til hvor man kan få afspildet dem ;)
(hvor man kan "lån" en afspilder/cam)

mvh
Jens Bach
århus
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2010 - 12:16 #1
det har jeg også er med på en lytter bare for at lære
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2010 - 13:48 #2
I skal skynde jer, hvis I vil digitalisere dem. Jeg fik mine overført for et års tid siden, men det lykkedes kun fordi, jeg var heldig at låne en HI8 afspiller og en professionel Mini DV-optager. Jeg overførte det hele til Mini-DV, som jeg så via mit DV-kamera kan overspille til harddisken via FireWire.

Jeg ledte også efter steder, hvor jeg kunne leje en Video 8 afspiller, dvs. jeg skulle bruge en HI8 afspiller, fordi de fleste af mine bånd er i det format. Mit eget Sony HI8 kamera var stået af, og jeg fandt ud af, at der ikke er ret mange af den slags på markedet mere.

De kan findes på f.eks. ebay, men de er ikke billige:

http://photography.shop.ebay.com/Recorders-Players-/21168/i.html?_nkw=hi8&_pcats=21162%2C625

Alternativet er at finde en forretning, som kan gøre det eller tage en snak med en af videoklubberne.
Avatar billede milter Ekspert
16. februar 2010 - 20:04 #3
Blev du klogere?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
25. april 2012 - 10:53 #4
ja jeg fandt en der hade en jeg kunne låne....

men smid lige et svar..
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2012 - 11:26 #5
Kommer her :-)
Avatar billede mogensjensen Praktikant
27. juni 2018 - 18:09 #6
Er der nogle der har nye eller brugte Hi8 bånd som jeg kan aftage?
Jeg kunne godt bruge 8 stk.
Hilsen Mogens
Avatar billede mogensjensen Praktikant
27. juni 2018 - 18:10 #7
Kontakt gerne :
mail@mogens-jensen.dk
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2018 - 20:59 #8
Jeg har en del Hi8 bånd, men jeg undrer mig over, hvad du vil bruge dem til. Hi8 formatet er "dødt", så .....?
Avatar billede mogensjensen Praktikant
27. juni 2018 - 23:07 #9
Det lyder da dejligt, hvis jeg kunne aftage 8 stk. af dem.
Er det 60 eller 90 min. Hi8 bånd?
Er det nye/ubrugte bånd?
Hvis jeg sender dig en betalt pakkelabel, hvad skal du så ellers have for bånd til et dødt format :-)
Avatar billede milter Ekspert
28. juni 2018 - 20:04 #10
Undskyld, jeg var nok lidt for hurtig på tasterne, da jeg skrev, at jeg har "en del Hi8 bånd".

Det er korrekt, at jeg har en hel del Hi8-bånd, men der er meget private optagelser på mange af dem, og min Sony CCD V600E fra omkring 1991 virker ikke længere, så jeg kan ikke slette indholdet på båndene. Endnu en gang undskyld, men hensynet til resten af familien betyder, at jeg ikke kan sælge dem, som de er.

Hvis du søger på nettet med følgende ord  "buy hi8 tapes", vil du få følgende resultat:
https://www.google.dk/search?q=buy+hi8+tapes&rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&oq=buy+hi8+tapes&aqs=chrome..69i57j0l2.7953j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Måske det kan hjælpe dig?