Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
08. februar 2010 - 22:27 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken HD til NAS

Hej.

Har netop købet en Synology DS210J NAS-server. Den skal køre i døgndrift.
Hvilken harddisk type bør jeg kigge efter? Det skal være noget der holder!
Avatar billede snowball Novice
08. februar 2010 - 23:09 #1
Du kan jo starte med at kigge på listen over dem som Synology selv har godkendt til NAS'en.

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=130&lang=enu
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2010 - 23:12 #2
Jeg kan anbefale WD Caviar Green-serien. Det er vist den bedst sælgende harddisk lige nu, og ikke uden grund. Western Digital laver jo gode diske, og så er de ikke så dyre:
1 TB, 588,- (m. fragt): http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=478925
1,5 TB, 744,- (m. fragt): http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=707921
2 TB, 1.145,- (m. fragt): http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=495525
Avatar billede snowball Novice
08. februar 2010 - 23:49 #3
Jeg er enig i at Western Digital diske er et godt valg.

Har selv 2 stk. af nedenstående model sidende i min DS207+ og der har ingen problemer været overhovedet.

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=337
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
09. februar 2010 - 19:31 #4
Har netop købt 2 stk. WD Caviar Green 1,5 TB. Takker for jeres hjælp. Smider I et svar?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2010 - 20:44 #5
Jeg er glad for at du fandt noget du kunne bruge :)
Her kommer et svar.
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2010 - 21:52 #6
Du har tjekket de er på listen?
Træls hvis du mister data fordi de ikke er egnede til den.
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
09. februar 2010 - 22:27 #7
Øøøøhhh........nej det har jeg ikke!!
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
09. februar 2010 - 22:34 #8
Nu har jeg så:-) Kan se jeg skal have den udgave med en Cache på 32 mb. Det er denne: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=575. Hvilket skaber et nyt spørgsmål: hvad er forskellen på en Cache med 32 og og en på 64mb?......ja ved godt der er 32 mb imellem:-) Takker for tippet med at tjekke listen igen. Håber jeg kan nå at ændre min ordre.
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2010 - 22:44 #9
Hvis det er over nettet du har bestilt er det ikke noget problem.

Kig nøje på modelnummeret, da de laver mange der minder om hinanden. Eks. EARS og EADS.

Jeg sayye selv et par Samsung F1'ere i en NAS, men de faldt konstant ud af arryet. Ret træls. :(

32 eller 64 mb er en buffer. Den er ikke helt væsentlig i en NAS.
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2010 - 00:02 #10
Svar :)
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
10. februar 2010 - 13:05 #11
Dette vil da ingen ende tage! Jeg læser nu nederst på listen, at Synology fraråder de diske jeg har bestilt. Pokkers Jeg må igen igen finde nogle andre!!

Diskene jeg har bestilt hedder: WD15EADS-00P8B0
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2010 - 13:18 #12
Hvis de fraråder dem, duer de ikke. Er de ikke på listen kan man løbe risikoen. Er de på positiv-listen, er alt jo godt.

Men ja, det er en jungle.
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
10. februar 2010 - 13:30 #13
Jeg opgiver Western Digital!
Dem har Synology vist ikke gode erfaringer med!

Jeg overvejer denne istedet - hvad mener I?:
http://www.seagate.com/www/en-us/products/desktops/barracuda_hard_drives/barracuda_7200.11/#tTabContentSpecifications
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
10. februar 2010 - 13:47 #14
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 23:29 #15
Seagate er jo også en af de helt store spillere på markedet, og deres diske er altid gode (på den anden side, de er de fleste diske jo), hvorimod Samsung vist (bemærk, jeg har ingen kilder til at bakke det op, det er kun en ide) vist ikke er den aller største spiller på lige præcis det marked.

Mit råd: Køb hvad der er billigst og passer til dine specifikationer. Det hele er godt.
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
11. februar 2010 - 22:28 #16
Endelig faldt det til Seagates fordel! Nu venter jeg så bare på sagerne;-)
Justrace smider du et svar, så deler I alle.
Avatar billede justrace Novice
11. februar 2010 - 22:33 #17
Ja så pyt da. :)

Godt du fik styr på det.
Avatar billede justrace Novice
11. februar 2010 - 22:33 #18
Hov... :)