Avatar billede the_saint Nybegynder
08. februar 2010 - 13:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blande RAM i laptop

Hej.

Har en del laptops som vi gerne vil have opgraderet med lidt ram som vi har liggende.

Er der nogle problemer med at blande eks 1x 2GB PC5300 og 1x 1GB PC5300.. Altså samme ram type, bare forskellig størrelse? Giver det nogle problemer med performance.

Mvh.
Mikkel
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. februar 2010 - 14:01 #1
Ikke andet end at du får bedre performance ;o)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2010 - 14:12 #2
lav sådan en cd og test den ene ramklods så du er sikker på der ikke er fejl på

http://www.ultimatebootcd.com/

den kan bruges til meget andet
Avatar billede the_saint Nybegynder
08. februar 2010 - 14:22 #3
Der er ikke fejl på rammene :)

Det var mere om det ikke kunne betale sig/lade sig gøre..

Eks hvis man sætter en PCxxxx sammen med PCyyyy vil den hurtigst ramklods blive justeret i hastighed så den matcher den langsommeste.. Det var bare om der var sådan noget for ram størrelsen også :)

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2010 - 14:35 #4
der sker ikkle noget andet end hvad #1 svarede

det kan du sagtens  ide fleste tilfælde hvis der er noget galt vil den bare ikke starte op
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
08. februar 2010 - 17:46 #5
Det kommer an på om det er de små "bærbar"-ram eller om det bare er de almindelige ram... Og om de selvfølgelig kan sidde i den klods, som du skal sætte dem i og hvor mange af dem du har. Det ville være synd at sætte nogle i og derefter fjerne i "gamle"/originale.
Avatar billede the_saint Nybegynder
09. februar 2010 - 09:22 #6
Jeg er ikke IT-analfabet, mit spørgsmål går udelukkende ud på - er der nogle performance issues ved at sætte ramklodser af forskellige størrelse (GB-mæssigt) sammen.. Det er der nemlig hvis man sætter ramklodser af forskellig hastighed sammen.
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
10. februar 2010 - 21:45 #7
Okay undskylder så(: jeg mener at der er 2 forskellige slags ram. Nogle der kun fungerer sammen og nogle, der kan kombineres helt vilkårligt. Jeg prøvede at sætte en 1gb og 2gb i min bærbar og det fungerede helt fint.
Avatar billede the_saint Nybegynder
11. februar 2010 - 09:31 #8
Okay, mange tak :)

Smider du et svar?
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
02. marts 2010 - 15:54 #9
<svar> Var lidt langsom xD