Avatar billede mrcorex Nybegynder
06. februar 2010 - 12:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Synkronisering / storage / filer

Hej alle.

Jeg har brug for noget synkronisering af filer mellem nogle pc'ere. Jeg ved godt at mesh.com eksisterer men har nogle andre planer. Jeg er ude efter noget som kan ligge på en linux-server sådan at jeg kan få fat i filerne direkte på serveren. Jeg skal også have fat i en windows-klient der selv sørger for synkroniseringen. Selve den klient skal være så SIMPEL som muligt, da nogle af de involverede dårligt nok ved hvor on/off-knappen sidder.

Det skal fungere over internettet.

Hvad har I af forslag?

/CoRex
Avatar billede justrace Novice
06. februar 2010 - 13:06 #1
smartftp.com kan lave scheduled tasks over intenettet, ftps, sftps, ssh, osv.

En andn løsning kunne være 2 stk qnap-nas, der kan synkronisere sig lv over internettet. OOg så bruge qbak på klienterne til automatisk sync.
Avatar billede justrace Novice
06. februar 2010 - 13:07 #2
Tror det er titil nye baerier i tastatur. :
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. februar 2010 - 11:52 #3
Hmm. Dropbox måske ?
Avatar billede lars_ Nybegynder
25. april 2010 - 20:14 #4
Hvad med rsync på linux'en, og cwrsync til windows. Det kan automatiseres så det bliver transperant for slutbrugeren.
Avatar billede lars_ Nybegynder
16. maj 2010 - 11:59 #5
Kan vi lukke denne tråd, eller skal du have flere eksempler?