Avatar billede ts Nybegynder
04. februar 2010 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kæmpe problem

Jeg har et kæmpe problem.

Jeg har lavet en hjemmeside og nu kan jeg pludselig se at den med en skærmopløsning på 800x600 ser helt forkert ud.

Man kan med en lille opløsning på skærmen slet ikke se baggrunden med de dansende piger.

Det er meget vigtigt at den kommer frem.
Hvad kan jeg gøre?

Jeg er virkelig desperat.

Mvh.
Torben
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. februar 2010 - 14:52 #1
Altså 800x600 er ikke så udbredt mere. Men hvis du skal optimere dit design efter det, er der vel ikke mere at gøre, end at kode det om, så indholdet fylder mindre.
Avatar billede ts Nybegynder
04. februar 2010 - 14:53 #2
Avatar billede mike2002 Nybegynder
04. februar 2010 - 16:20 #3
Du skal bruge noget javascript til at finde bredden på den browser, som åbner din side. Hvis denne er under 800px, skal du inkludere et ekstra stylesheet, som overskriver værdierne fra din style.css. Det vil sandsynligvis ødelægge din menu og jeg ved ikke helt med den swf-fil, der kører i toppen - man kan muligvis ændre dens attribut width, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede majbom Novice
04. februar 2010 - 18:21 #4
SKAL den virke på 800x600?

jeg tror ikke der er nogle der kører så lav opløsning mere...

jeg plejer at kode en side, så den er pæn ned til 1024x768 (og den tror jeg også er ved at dø ud...
Avatar billede kammeyer Nybegynder
05. februar 2010 - 01:26 #5
Jeg ser faktisk en del hits med 800x600 på sites - ærgerligt nok. Selvom det er under 1 % af trafikken, så kan det godt blive til en net sum på større sites.
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:14 #6
lukketid?
Avatar billede ts Nybegynder
02. april 2011 - 23:33 #7
Ja, lukketid