Avatar billede mikaelbaek Nybegynder
03. februar 2010 - 23:02 Der er 2 kommentarer

DLL'er og Powershell

Hej powershell-nørder.
Jeg har ladet mig fortælle at det skulle være muligt at loade en DLL fra et powershell script.

Kan jeg loade hvilken som helst DLL, eksempelvis en kortlæser dll: jscpc.dll? (Så vidt jeg husker er det kompileret Java)

Kan det gøres fra et tilfældigt Powershell script med hvilken som helst .NET syntax, eller skal jeg bruge samme syntax, C# eller andet som den pågældende DLL er skrevet i?

Og hvordan?
Jeg har set et par eksempler på nettet, men ikke noget der umiddelbart ser ud til at fungerer.

Jeg har sikkert bare hørt forkert, eller osse er jeg for lam til at få det til at spille.
/Mikael
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2010 - 03:55 #1
Så vidt jeg ved (kun læsning på nettet - ingen praktisk erfaring) så:
- kan du kun loade .NET DLL'er ikke Win32 DLL'er
- DLL'en kan være skrevet i C# elle ethvert andet .NET sprog
- du bruger en PoweShell syntax til at loade den med
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 00:59 #2
kommet videre?