Avatar billede packey Nybegynder
03. februar 2010 - 21:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CCMAIN.EXE - Hjælp

Hej.
Jeg har en bærbar pc med XP pro. Der er kommet noget rigtigt skidt ind på den.
Hver gang jeg starter op, starter et "kontrol center" op der vil løse alle mine sikkerhedsproblemer, og jeg skal bare trykke på 'Fix Problems'....bla bla bla...
Processen der starter op hedder CCMAIN.exe og jeg har googlet det lidt og den er vist lidt svær at komme af med.
Har prøvet at starte i fejlsikret, sidste konfiguration hvor systemet virkede osv osv osv. Intet hjalp
Den starter op som det første og jeg får slet ikke mit skrivebord op eller startmenuen, så jeg kan INTET gøre.
Hvad skal jeg gøre?
Hjæælp
Avatar billede patrick14 Nybegynder
03. februar 2010 - 22:20 #1
Hvis at det var min maskine ville jeg spørge her: http://www.spywarefri.dk/forum
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2010 - 23:55 #2
http://www.greatis.com/appdata/d/c/ccmain.exe.htm
Malwarebytes Antimalware:  http://www.malwarebytes.org/
Opdater programmet og kør en fuld scanning af computer.
http://www.findmysoft.com/removal-guide/CCenter/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2010 - 13:33 #3
Feed back??
Avatar billede packey Nybegynder
13. februar 2010 - 07:37 #4
Hey igen og tak for indsatsen.
Jeg fandt en løsning. Man kan godt fjerne den uden brug af nogle programmer der er designet til formålet.
Jeg kørte ctrl-alt-del og stoppede først processen.
Det havde jeg jo også prøvet før, men derefter sker der jo ingenting. Skrivebord eller startmenu kommer ikke frem, hvilket gør det svært at afinstallere programmet.
Jeg kørte 'cmd' og kom i ind i commando promt. Der kunne jeg på den gode gammeldags vis køre min CCleaner som allerede var installeret på pc'en. Efter det program var startet op kunne jeg nemt afinstallere CCMAIN Control center. Derefter gik jeg i RegEdit og fjernede alt hvad der havde med det betændte program at gøre.
Derefter rebootede jeg og så spillede det.
Men tak for jeres kommentare anyway
Avatar billede packey Nybegynder
13. februar 2010 - 07:38 #5
tråd lukkes
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2010 - 08:25 #6
Tak for det. Hvis jeg kan huske det til en anden gang kan det jo være nyttigt. Og andre der kommer forbi vil jo kunne bruge dine ideer. Det er derfor vigtigt man melder tilbage, og skriver hvad man har gjort, og også lukker tråden. Så er der nemlig en mulighed for at problemet er løst.