Avatar billede jacgeld Nybegynder
03. februar 2010 - 13:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gegnskab overskrevet Data

Min kammerat, har ved et uheld overskrvet sit specialeprojekt. Jeg vil derfor høre hvilke programmer i anbefalder i, så han kan få sin data tilbage i et word dokument.

Mange af de programmer som ligger ude er til slettet data, men er der forskel på at slette din data og overskrive den?

Mvh jacgeld
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2010 - 14:30 #1
Der kan være stor forskel på den ufede måde. Når du sletter, so sletter du ofte kun referencen til en fil, dvs sletter indholdsfortegnelsen, mens filer stadig ligger der. Når du overskriver, så skriver du nyt data der ned hvor filen faktisk er placeret og dermed mister du ofte det der overskrives.

Fordi der er tale om word, kan det faktisk være muligt at genskabe, da word ofte gemmer temporere versioner rund om kring på drevene, men det kræver special software som ikke er gratis.

Der vil også være folk der påstår at man kan genskabe overskrevet date, men det lader sig ikke gøre i den virkelige verden.

I skal være heldige for at finde en temporer version der kan genskabes, ellers er det kun professionel hjælp der kan gøre tricket som jeg ser det, desværre
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2010 - 14:52 #2
overskrive data vil ofte bare oprette en ny fil på en ny placering, og slet-markere den gamle.
Så prøv med program til slettede data - og stop med at bruge disken - I skal indlæse program til redning på en anden pc, og koble disken med data på som slave (evt via usb).
Hvor gang maskinens startes op, så mindskes muligheden for at genskabe data.
Jeg har selv en gammel 'recover my files', som kan trave diske/mapper igennem - og det virker udmærket.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2010 - 15:03 #3
det her kan du ikke være bekendt
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/jacgeld

der sidder folk ulønnede og løser problemer for dig og så gider du ikke engang at tjekke ganle spøgsmål op.
Avatar billede jacgeld Nybegynder
03. februar 2010 - 15:40 #4
Ja det lidt noget skidt. Men Håbede på at noget af data kunne redes, da den oprindelige fil fyldte mere end filen som den blev overskrevet af.

bufferzone, hvis du kender til programmet som kan rede Word filen hører jeg gerne fra dig.

treatmenice, Så er det da heller ikke værer. Har ialt ca 90 spørgsmål, hvor af seks af dem ikke var lukket. 2 af dem havde jeg glemt, min skyld.
Men de fire andre, var der ikke noget korrekt svar, eller et svar overhovdet. Men de er lukket alle nu, på nær dette i håb om, hjælp
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 08:42 #5
sådan