Avatar billede Xpcomputer Nybegynder
02. februar 2010 - 19:26 Der er 5 kommentarer

Skærm slukker efter windows logo

Hej, jeg har en stationær computer med windows xp, som har virket i lang tid, men da jeg fik en ny, lod jeg den gamle ligge i ca. 1,5 år.
Efter det, da jeg prøvede at tænde den, så slukker skærmen lige efter windows logoet, når jeg prøver at tænde den i fejlsikret tilstand, så kan jeg ikke flytte markøren op, for at trykke på fejlsikret tilstand, så tastaturet fryser, når jeg prøver på det.
Og når den starter op står der:"Warning! CPU has changed.
Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remember to save before quit."
Ved i hvad jeg skal gøre??
Avatar billede vejmand Juniormester
02. februar 2010 - 19:35 #1
Jeg tror batteriet på bundkortet er fladt.....
Avatar billede Nereos Nybegynder
02. februar 2010 - 19:39 #2
Start med at gå ind i Bios. Der er sikkert et sted du kan trykke hvor der står noget med "Load default settings" eller sådan noget i den stil.
Så trykker du på "Exit and save changes"

(En anden ting du lige skal tjekke, har du 2 porte i grafikkortet? det kan være den bruger den anden port som "stadard" så den sender billedet ud på den. Bare en lille ting jeg selv har prøvet et par gange )
Avatar billede Xpcomputer Nybegynder
03. februar 2010 - 14:17 #3
Det virkede at skifte batteriet ud, men da den var ved at installere service pack 3, så går computeren i stå, og nu når jeg prøver at tænde den bipper den hele tiden, og der kommer overhovedet ikke noget op på skærmen.??
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
05. februar 2010 - 21:54 #4
Prøv at resette CMOS samt bios...
Avatar billede Xpcomputer Nybegynder
06. februar 2010 - 13:21 #5
hvordan?? der kommer slet ikke noget op på skærmen, skærmen er bare i standby og computeren bipper hele tiden.