Avatar billede mstaun Nybegynder
02. februar 2010 - 15:15 Der er 6 kommentarer

Harddisk "klikker" - DØD ?

Harddisk: WD Elements Desktop 500 GB

Min eksterne harddisk er "stået af" … den laver klik-lyde og disken roterer ikke.

Jeg har kontaktet 2-3 firmaer som tager 6.000+ kr. for at lave en gendannelse af disken.

Jeg har prøvet "fryser tricket" ved at lægge min harddisk ind i et plasticpose og lægge den ude i sneen i 2-3 timer. Virkede ikke. Et af firmaerne sagde også at det var en myte og dumt gjort (for sent nu)

HVAD GØR JEG NU….

Jeg vil godt betale for at rede mine data…. Men ikke 7000 kr.

Det må være noget fysisk skade der er sket siden den ikke vil starte.

HJÆLP :-(

Mads
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 15:36 #1
prøv at kontakte
www.helgec.dk
Avatar billede Jensen DK Novice
03. februar 2010 - 06:49 #2
Rigtige mænd tager ikke bacup, de græder i stilhed.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. februar 2010 - 21:40 #3
"den laver klik-lyde og disken roterer ikke."
Den HDD er afgået ved døden.
Jeg tror ikke der er noget at gøre, men du kan da godt kontakte
helgec som treatmenice foreslår. Så vidt jeg ved, tager han ikke betaling, hvis han ikke kan hente dine data ud. Men han bor i
sønderjylland, og du skal selvfølgelig betale fragt begge veje,
uanset resultatet.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2010 - 23:07 #4
Kan selve boksen som harddisk sidder i være defekt?
Hører der en strømforsyning til disken? Kan den være stået delvis af, så den ikke leverer strøm nok?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2010 - 13:35 #5
Hvad skete med denne her???
Avatar billede Jensen DK Novice
13. februar 2010 - 06:42 #6
Hvis du kigger her, så sker der ikke ret meget.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mstaun