Avatar billede Imacuser Nybegynder
02. februar 2010 - 12:49 Der er 7 kommentarer

hjælp til hjemmeside

Hejsa

Jeg har en ven der er ejendomsmægler og han kunne godt tæke sig en hjemmeside hvor man kan oprette og slette ref nr. og muligvis søge på adresser og ref nr(ligesom home og andre store kæder) jeg har lovet at forsøge at finde ud af hvordan og hvorledes dette kan gøres, har en smule kendskab til php og sql.

det skal ikke være vildt stort men let for ham at anvende i den sidste ende

mvh Imacuser
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2010 - 12:56 #1
det skal ikke laves - bare sættes op.
lav/få en wordpress-installation, og i den gå videre med
http://wordpress.org/extend/plugins/great-real-estate/
så kører det.
På fx web10.dk kan man billigt med få klik starte sin egen wordpress-opsætning.
Avatar billede danielbahl Nybegynder
02. februar 2010 - 13:00 #2
Jeg kender ikke helt reglerne her på eksperten.dk og har ikke umiddelbart kunne finde dem, så hvis jeg er gal på den, ved at reklamerer for en anden side, håber jeg at i vil gøre mig opmærksom på dette :)

Jeg har på min hjemmeside lavet en række online undervisningsvideoer i PHP5 og MySQL der lige netop gennemgår hvordan du kan indsætte, rette, søge og slette data en database. Disse eksempler vil du kunne bruge hvis du ønsker at bygge et sådan system op fra bunden.

http://pcpro.dk/php-programmering/videre-med-php5-mysql-databaser-videoundervisning-elearning-kursus.html
Avatar billede public2 Nybegynder
02. februar 2010 - 13:02 #3
Er dit spørgsmål om der er en her som vil lave sådan en side til dig eller er det et konkret PHP / MySQL spørgsmål?

Der er jo flere emner i dit spørgsmål. Det ene handler om at oprette data, den anden om at slette data, og så er der søgning.

At opstille en Query for disse kan jo ikke bare generelt opsættes.

Du spørger om hvordan dette kan gøres og ja, det er der mange svar på og den bedste (og måske eneste mulighed) ville være, at lave siden, men det er jo lidt mere omstændigt.

Ellers skal du se dig om efter nogle allerede færdige php scripts som du kan modificere til de krav du har.
Avatar billede Imacuser Nybegynder
03. februar 2010 - 20:01 #4
Jamen selve siden er ikke noget problem, det der er et problem, er,
1: mægleren skal kunne oprette sager i en database, gerne på en så nem måde at...
2: brugeren skal kunne søge på sagsnumre og få en www\pdf\andet åbnet

mægleren skal selfølgelig også kunne slette sager igen når sagen er solgt.

Håber det giver mening
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2010 - 10:35 #5
selve siden er problemet - du har jo ikke en database pt, og mangler brugerinterface med login og boligstyring, indtastningsformularer, billedstyring, kørselsvejledning, samt boligsøgning udfra type/beliggenhed/pris/m² - emailtjeneste til kundeemner, udskrift af bla salgsopstilling.
Det er det - wordpress allerede har.
Avatar billede public2 Nybegynder
05. februar 2010 - 11:20 #6
Vil sgu give Claes57 ret, i forhold til hvad det vil koste dig at få bygget sådan en hel side op fra bunden, så vil WordPress være et rigtigt fornuftigt alternativ at ty til.

Og har du problemer med selv at finde ud af det, så kan du få en slags "wordpress konsulent" til at sætte det op for noget mindre end hvad en helt ny udvikling af en side ville koste.
Avatar billede Imacuser Nybegynder
06. februar 2010 - 09:45 #7
Hejsa alle sammen jeg har valg en e107 løsning...det spiller rigtig godt....men jeg takker for hjælpen