Avatar billede lazydee Nybegynder
31. januar 2010 - 19:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tacam lydkort driver crasher Windows XP (genoprettet m forhøjet pointantal)

Hej, jeg genopretter hermed dette spørgsmål med forhøjet point, og håber at det kan motivere nogen til at hjælpe mig.

Jeg har nu i flere uger forsøgt at installere et lydkort, Tascam US 122 MK2. Min computer crasher, når jeg prøver at installere driveren.

Jeg har prøvet at installere driveren både fra den medfølgende CD og fra producentens hjemmeside. Computeren rebooter af sig selv det samme sted hver gang i driver installationen. (Først installerer den USB driver, bagefter installerer den audio driver, og så går det galt.)

Jeg har en Pentium 4, 3 GHz, 2.5GB ram, Windows XP Home.

Jeg har prøvet at starte windows i safe mode, og så kan den faktisk godt installere driveren, men når jeg så starter windows i normal mode, rebooter den af sig selv under opstart (hvis lydkortet er tilsluttet i USB porten.)

Jeg har deaktiveret det eksisterende on-board lydkort i bios. Og jeg har afinstalleret eksisterende lydkort driver.

Håber virkelig I kan hjælpe. Jeg er efterhånden svært frustreret.

Tak
Nicolas
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. februar 2010 - 14:43 #1
Lyder sgu lidt mystisk. Installere kortet selv driverne når du sætter USB kablet til?

...host... format c: ....host...
Avatar billede lazydee Nybegynder
01. februar 2010 - 22:00 #2
Hej, nej kortet installerer ikke selv driverne når jeg sætter USB kablet til.
MEN, jeg har fået løst problemet. Jeg læste et andet sted på nettet at der kunne være nogle problemer med at forskellige drivere interfererer med hinanden, og det kan være derfor at computeren crasher når man prøver at installere en driver.

Jeg prøvede at afinstallere adskillige andre drivere (printer, videokamera, quicktime, realplayer mm) og så crasher virker det sgu. Jeg har fået installeret lydkort driveren og nu er jeg igang med at sætte lydkortet op.

:-)