Avatar billede farmeren Nybegynder
31. januar 2010 - 16:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor downloader jeg XP pro DK og ikke Corporate (Jeg har licens!)

Hej alle.

Jeg er stødt på et ret dumt problem!

jeg har en maskine som har en almindelig XP Pro licens påklisteret.
Nu hvor den skal reinstalleres er det klart, at jeg gerne vil benytte denne lovlige licensnøgle.

MEEEN, jeg har ikke og kan ikke finde en almindelig XP Pro DK skrive / ISO - ahhr. Alt hvad jeg støver op er Corporate og der duer nøglen jo ikke til.

NB; Der er ikke noget recovertamtam eller burn XP på PCen, den er blank!

Nogen der har en plan!?

På forhånd tak.
Christian
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2010 - 17:02 #1
der er forskellige nummerserier alt efter, om det er xp, xp med sp1, xp med sp2.
Så hvilken version har/søger du?
jeg har en iso til xp pro sp2 oem dk.
Avatar billede farmeren Nybegynder
31. januar 2010 - 17:22 #2
Hej Claes

Betyder det at licensen kun duer til den helt specifikke!?

Det der står er:

Windows XP Professional 1-2CPU HP
268621-001 (ved stregkoden!)

jeg vil meget gerne forsøge mig med dit ISO. Kan jeg evt. downloade det fra en FTP!?

Mvh Christian
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2010 - 18:02 #3
hp, så er det også en oem-version.
Min internet er desværre af de langsomme til upload, så det tager 4 timer. Jeg laver et link i morgen.
Avatar billede farmeren Nybegynder
31. januar 2010 - 20:37 #4
Tusind tak, det er helt perfekt! Håber nøglen kommer til at virke.

Mvh Christian
Avatar billede farmeren Nybegynder
01. februar 2010 - 15:47 #5
Hej Claes

Det er "knagme" sødt af dig, jeg HAR nu hentet den og vil teste det lidt senere...

Tusind tak!

Hvis du lige poster et svar, så lukker jeg tråden :-) .

Mange venlige hilsner
Christian
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2010 - 16:00 #6
ok... god arbejdslyst.
Avatar billede Qaximoto Nybegynder
04. februar 2013 - 19:49 #7
Hej gutter, har i stadig CDen til installationen?
Min knægts PC laver ballade med windows, så den skal ligges ind forfra.
Det er en XP PRO OEM DK, så jeres skive burde gerne virke.

Det er en Fujitzu Siemens som jeg tidligere har haft succes med at smide et andet mærke OEM windows ind på og så bare ændre CD key til den der står på kabinettet.

Håber at i kan hjælpe mig. Har brugt en uge på at lede efter torrents med seeds, men der er bare ingen.