Avatar billede grafisk Novice
31. januar 2010 - 16:34 Der er 2 kommentarer

weblog eller lignende og brugeraktivitet

Jeg vil gerne lave et kunstprojekt, hvor der skal stilles en computer op med internetadgang og her opsætte f.eks. en weblog eller andet, som brugerne kan skrive ind i og på den måde gå i dialog.
Men som jeg ser det kan weblog ikke bruges, fordi det kræver lidt viden og at man er logget på.
Er der ikke en eller anden, der har en god ide?
Det, der er vigtigt, at at det er nemt at skrive kommentarer og at man kan se tidligere kommentarer...
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
31. januar 2010 - 17:50 #1
Hej,

Sæt en tagwall / Gæstebog op. Altså en væg hvor alle brugere kan læse hinandens indlæg og selv oprette indlæg uden at være logget ind.

Der er nogle eksempler her som er klar til download:
http://www.phpuniverset.dk/source_kat.phtml?id=12

Hvis du ikke selv har et webhotel med php eller asp kan du få andre til at hoste den:

f.eks:
http://www.websup.dk/site/guestbook.php

Held og lykke.
/Steffan
Avatar billede grafisk Novice
01. februar 2010 - 07:24 #2
gæstebog kunne være én idé, tak for det.
Men kunne godt tænke mig andre forslag... bare for at brainstorme lidt.
Gæstebog sender lidt et "nørdet" signal, og jeg vil gerne imødekomme helt almindelige brugere og også kunne give siden en identitet...