Avatar billede mathias_laasholdt Nybegynder
31. januar 2010 - 13:09 Der er 15 kommentarer

Ingen strøm til min pc!!!

Hej..
Da jeg i morges skulle tænde min bærbar kunne jeg se at der ikke komme noget strøm på min pc så jeg tjekkede lige om det var vores kontakt der var noget galt med den det var det ikke.
når jeg tager stikket i begynder strømforsygningen at sige bib bib bib bib bib men der kommer ikke noget strøm til computeren. hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kimtheman Novice
31. januar 2010 - 13:19 #1
Prøv med en anden strømforsyning.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2010 - 16:24 #2
Prøv med et andet batteri.

  // Steeven
Avatar billede mathias_laasholdt Nybegynder
31. januar 2010 - 17:29 #3
har ikke flere baterier Eller nogen ekstra strømforsygning;( tror I jeg skal ud og købe et nyt og hvad koster det?
Avatar billede mathias_laasholdt Nybegynder
31. januar 2010 - 17:31 #4
og hvorfor siger strømforsygningen bib-bib-bib når jeg sætter strøm til den
Avatar billede kimtheman Novice
31. januar 2010 - 18:59 #5
Ups læste slet ikke det var en bærbar. Tja måske rigtig med et andet batteri som Steeven siger.
Avatar billede mathias_laasholdt Nybegynder
31. januar 2010 - 19:41 #6
hvad kan der være galt med batteriet
Avatar billede kimtheman Novice
31. januar 2010 - 21:55 #7
Tja må være dig svar skyldig. Det skulle da lige være det var brændt ud/ dødt. Ved ikke om en data butik eller lign med eget værksted ville kunne måle om det er dødt?
Men nok rimlig svært at finde ud af årsagen ud at have nogle dele at prøve sig frem med.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2010 - 22:07 #8
Hvis batteriet er blevet fuldstændig afladt fx kan det ikke holde strøm.
Jeg vil foreslå dig at gå ned i en pc-butik og spørge til råds. Måske kan du få lov at forsøge din pc med et andet batteri.

  // Steeven
Avatar billede mathias_laasholdt Nybegynder
01. februar 2010 - 07:52 #9
tak for jeres svar
Avatar billede mathias_laasholdt Nybegynder
01. februar 2010 - 13:35 #10
men hvorfor kommer der ikke noget strøm til den når jeg tager opladeren ud
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 13:40 #11
At din bærbare PC ikke har noget strøm skyldes højst sandsynligt, at batteriet er skadet.
Er det ikke korrekt forstået, at du ikke kan tænde din PC, før du har sat stikket i en stikkontakt? Og hvis du trækker stikket ud, så går PC'en ud?

Hvis fx batteriet er blevet fuldstændig afladt (dvs. opbrugt fuldstændig ned til 0 %), så vil batteriet have taget skade. Det er helt generelt for genopladelige batterier, at de aldrig må komme helt ned på 0 %. Hvis det er sket, kan du ikke bruge dette batteri mere, da det for altid vil være beskadiget.

Hvis det er dette, der er tilfældet, og det altså er dit batteri, der er problemet, så virker din bærbare nu ligesom en stationær PC. Hvis du trækker stikket ud af stikkontakten, så afbryder du strømmen til PC'en, da dette stik er eneste strømforsyning.

Derfor: Skaf dig et nyt batteri!
Men få først kontrolleret, om det nu også er batteriet, der er problemet...

  // Steeven
Avatar billede mathias_laasholdt Nybegynder
02. februar 2010 - 15:50 #12
nej jeg kan slet ikke tænde min pc selvom jeg tager batteriet ud og stikket i
Avatar billede mathias_laasholdt Nybegynder
02. februar 2010 - 15:52 #13
Og hvis jeg bare tager opladeren i kotakten og IKKE i computeren siger opladeren bib--bib--bib--bib indtil jeg slukker for kontakten
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 21:58 #14
Okay, så er det nok kimtheman, der har ret. Defekt strømforsyning (altså oplader) lyder til at være tilfældet. At den ligefrem bipper, lyder ikke umiddelbart normalt - heller ikke ved en fejl eller skade...

Men igen: Gå ned i en PC-butik med oplader, batteri, PC og det hele og spørg til råds. Det er mit bedste råd.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 13:52 #15
Har du fået løst problemet?