Avatar billede msl- Nybegynder
30. januar 2010 - 00:31 Der er 8 kommentarer

Jumpers på trådløs betjening til stikkontakter

Hej herinde!

Jeg sidder med det problem at jeg er kommet til at pille ved nogle jumpers til en fjernstyring og den tilhørende modtager.

Jeg ved ikke om det er ens for al den slags elektronik, men jeg bøvler lidt med at få det til at fungere igen.

Fjernbetjeningen har følgende indstillingsmuligheder (jumpere):

ON    DIP

Modtageren, som sættes mellem f.eks. en lampe og en stikkontakt har disse indstillingsmuligheder:

ON              DIP

Hvor "." er udtryk for en jumper som enten er oppe eller nede.

Fjernbetjeningen har mulighed for at styre 3 forskellige modtagere, A, B og C så det er sikkert derfor der er flere jumpers på modtagerne.

Hvordan vil I tro det skal indstilles? Og nej jeg har ikke manualen længere.
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2010 - 12:06 #1
Men udstyret må have et navn og type. Hvis du skriver disse oplysninger er der større sandsynlighed for at vi kan hjælpe.
Avatar billede msl- Nybegynder
30. januar 2010 - 12:30 #2
Det eneste der står på den er:

Garbo Overseas A/S

Modell:2602

230V~4.35A 1000W 50/60Hz

"ER kun spændingsfri når stikket er trukket ud"

Der er ikke angivet et specifikt "brand" på nogle af delene.
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2010 - 15:10 #3
Det er ikke til at sige hvordan de fungerer. Jeg ville ringe til firmaet og spørge efter en vejledning. Hvis det er et seriøst firma vil de gerne udlevere en vejledning.
Avatar billede mortensen Nybegynder
06. februar 2010 - 20:21 #4
Forventer at du har prøvet at ha alle jumber på ned/off men kun har een oppe/on - og den samme på både modtager og sender. Har haft samme problem. Og fandt ud af at der var defekt knap på fjernbetjening, så nu bruger jeg bare en anden tast til at tænde og slukke, da jeg alligevel kun bruger een modtager.
Avatar billede nicolaib Praktikant
03. juni 2012 - 23:27 #5
Jeg ved, at det er lang tid siden, spørgsmålet blev stillet, men jeg havde netop samme problem og fandt løsningen i en online-manual. Tænkte derfor, at andre, der stødte på denne tråd, ville have interesse i løsningen.

SÅDAN SÆTTES SYSTEMKODEN OG PROGRAMKODEN OP:
1. Åbn batterihuset på fjernbetjeningen.
2. Systemkoden på fjernbetjeningen kan nu opstilles ved at opsætte kontakterne 1 til 4 til den ønskede
position. For at undgå forstyrrelser fra andre apparater - eller at forstyrre naboer på samme frekvens
- kan systemkoden ændres. Sæt f.eks. kontakterne 1, 3 og 4 på "ON" - det giver systemkoden 134.
På samme måde giver det systemkoden 24 at sætte kontakterne 2 og 4 på "ON".
3. Åbn dækslet bagpå den fjernbetjente stikkontakt ved at skrue skruerne af. Den samme systemkode
skal opstilles som på fjernbetjeningen. Træk  de hvide kontakter i samme retning som på
fjernbetjeningen.
4. Efter dette kan programkoden stilles op på samme måde som systemkoden. Brug de hvide kontakter
A til E til at bestemme, hvilke kontakter der svarer til knapperne på fjernbetjeningen, f.eks. hvis knap A
skal tænde en bestemt kontakt. Træk kontakten A på denne stikkontakt til ON og B-C-D-E til OFF. Gør
det samme med de andre kontakter, så hver kontakt korresponderer med  en forskellig knap på
fjernbetjeningen.
DIP kontakt nr.:  A  B  C  D  E
Knap A  ON  OFF  OFF  OFF  OFF
Knap B  OFF  ON  OFF  OFF  OFF
Knap C  OFF  OFF  ON  OFF  OFF
Knap D  OFF  OFF  OFF  ON  OFF

Manualen til et tilsvarende produkt ligger på http://goo.gl/XZspb
Avatar billede mortensen Nybegynder
04. juni 2012 - 00:07 #6
Hvor er jeg dog glad for du skriver nicolaib.
Har dog ikke haft problemet, da jeg havde manualen, men har desværre overset spørgsmålet.
Men det bekræfter jo netop at spørgsmål IKKE skal slettes/lukkes, efter 14 dage som nogle foreslår.
Og at søgefunktionen måske er blevet bedre?
Mvh
Avatar billede mortensen Nybegynder
04. juni 2012 - 00:17 #7
nicolaib. Har opdaget at jeg ikke har overset spørgsmålet for 2 år siden. Blot fortrængt.
Men det ændrer ikke på min holdning om at gamle spørgsmål IKKE skal slettes.
Jeg faldt fx over en der efterspurgte et bestæmt modelnr gammelt IBM-tastatur, som jeg kunne finde frem til ham. Han kørte flere hundrede kilometer for at afhente det og han blev meget glad (indrømmet, havde håbet han havde taget en øl eller vin med), men han blev meget glad. Og det var oz et meget gammelt spørgsmål.
Avatar billede bjørn rosengren Praktikant
13. december 2016 - 10:54 #8
Anede ikke hvad det var før nu.Fandt et par stykker i en kasse med el udstyr.Tak.